کد خبر: 130265
A

بازداشت ده ها نفر از طرفداران "الصرخی" در ۶ استان عراق

سازمان تحقیقات وزارت کشور عراق از بازداشت ده ها نفر از طرفداران "محمود الصرخی" در ۶ استان عراق خبر داد.

بازداشت ده ها نفر از طرفداران "الصرخی" در ۶ استان عراق

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سازمان تحقیقات وزارت کشور عراق از بازداشت ده ها نفر از طرفداران "محمود الصرخی" در ۶ استان عراق خبر داد.

این اقدام در پی هتاکی یکی از طرفداران الصرخی که خواستار تخریب حرم ائمه اهل بیت (علیهم السلام) و قبور انبیاء شده بود، انجام گرفت.

سازمان تحقیقات گفت: در زمانی که ملت عراق از نعمت امنیت و ایمان ماه رمضان بهره مند بودند، یک گروهی که دارای اندیشه افراطی است، تلاش کرد که فتنه انگیزی کند و به بزرگان دین و مرقد های شریف اهانت کرد.

در بیانیه سازمان تحقیقات آمده است: سازمان تحقیقات وزارت کشور، تمامی تلاش خود را برای تعقیب عناصر این گروه افراطی به کار گرفته و توانست ۲۸ متهم را در استان های بصره، میسان، کربلا، دیوانیه، بغداد و بابل بازداشت کند.

این بیانیه با اشاره به اینکه، اقدامات قانونی لازم برای تکمیل پرونده تحقیقاتی بازداشت شدگان انجام شده است، افزود: نیرو های سازمان تحقیقات به عملیات تحقیق و شناسایی بر اساس اطلاعات دقیق را ادامه می دهد.

از سوی دیگر سازمان امنیت ملّی از بازداشت ده ها نفر از طرفداران الصرخی در ۹ استان عراق خبر داد و گفت: ۲۹ نفر از طرفداران این فرقه افراطی در استان های بغداد، ذی قار، بابل، قادسیه، المثنی، بصره، میسان، واسط و نجف اشرف بازداشت شد.

شایان ذکر است که دادگاه تحقیقاتی العماره حکم بازداشت متهم "محمود عبد الرضا محمد" ملقب به "محمود الصرخی" را صادر کرده است و سازمان قضایی عراق علیه هر کسی که به اعتقادات مذاهب اهانت کند یا شعائر آنها را تحقیر کند، حکم بازداشت صادر کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر