کد خبر: 135295
A

افشاگری نماینده آمریکا در مذاکرات برجام/ مالی: بحث هسته ای بین ما و ایرانی ها نیست میان خود ایرانی ها است

نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای احیای برجام:حثی که در حال حاضر واقعاً باید انجام شود، چندان بین ما و ایران نیست، اگرچه ما آماده‌ایم جزیی از آن باشیم اما بحث اصلی بین ایران و خود این کشور است. آنها باید به نتیجه برسند که آیا اکنون آماده بازگشت به انطباق با قرارداد هستند یا نه.

افشاگری نماینده آمریکا در مذاکرات برجام/ مالی: بحث هسته ای بین ما و ایرانی ها نیست میان خود ایرانی ها است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز، رابرت مالی گفت: پیشنهادی روی میز برای جدول زمانی وجود دارد که طی آن ایران بتواند به توافق هسته‌ای بازگردد و واشنگتن بتواند تحریم‌ها علیه تهران را کاهش دهد. با این حال ایران در جریان مذاکرات اخیر درخواست‌های غیرمرتبط با بحث در مورد برنامه هسته‌ای خود را اضافه کرده و پیشرفت‌های نگران‌کننده‌ای در زمینه غنی‌سازی اورانیوم داشته است.

مالی افزود: ایران خواسته هایی در آخرین دور مذاکرات در دوحه اضافه کرد. آنها در دوحه خواسته‌هایی را اضافه کردند که به نظر من هر کس که به این موضوع(مذاکرات اتمی) نگاه می‌کند، هیچ ارتباطی با توافق در آنها نمی‌بیند، آنها مسائلی را مطرح کرده‌اند که جزء خواسته‌های آنها در گذشته بوده است. خواسته‌هایی که طرف ایرانی مطرح کرده، جزء مسائلی است که آمریکا و طرف اروپایی قبلاً گفته‌اند نمی‌تواند جزیی از مذاکرات برای احیای برجام باشد.

مالی در نهایت مدعی شد: بحثی که در حال حاضر واقعاً باید انجام شود، چندان بین ما و ایران نیست، اگرچه ما آماده‌ایم جزیی از آن باشیم اما بحث اصلی بین ایران و خود این کشور است. آنها باید به نتیجه برسند که آیا اکنون آماده بازگشت به انطباق با قرارداد هستند یا نه.

گفتنی است ادعاهای رابرت مالی درحالی مطرح می‌شود که طرف ایرانی خواستار تضمین‌های لازم از سوی دولت آمریکا برای خارج نشدن دولت‌های بعدی از توافق هسته‌ای است؛ همانطور که ترامپ در سال 2018 از این توافق خارج شد. ایران همچنین خواستار خارج شدن سپاه از لیست به اصطلاح تروریستی خارجی آمریکا است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر