کد خبر: 136522
A

سازمان جهانی بهداشت شیوع «آبله میمون» را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک مصاحبه مطبوعاتی در ژنو اظهار داشت که با وجود عدم اجماع اعضای کمیته اضطراری این سازمان در نشست روز 21 جولای، شیوع آبله میمون را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام می‌کنند.

سازمان جهانی بهداشت شیوع «آبله میمون» را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک مصاحبه مطبوعاتی در ژنو اظهار داشت که با وجود عدم اجماع اعضای کمیته اضطراری این سازمان در نشست روز 21 جولای، شیوع آبله میمون را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از 16 هزار مورد ابتلا به آبله میمون را در 75 کشور تایید کرده، افزود: 5 نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

گبریسوس با اشاره به اینکه در جلسه کمیته اضطراری به همه نظرات در مورد وضعیت خطر ابتلا به ویروس گوش داده شد، گفت: این کمیته نتوانست به اجماع برسد و 6 نفر از اعضا به اعلام وضعیت اضطراری رای مثبت داده و 9 عضو نیز رای منفی دادند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین با بیان اینکه معیارهای علمی، شواهد و سایر اطلاعات در مورد این ویروس ناکافی است، اظهار داشت: ما مجهولات بسیاری در این باره داریم. این ویروس با روش‌های جدید انتقال به سرعت در جهان در حال گسترش بوده و اطلاعات کمی در مورد آن داریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر