کد خبر: 138398
A

درگیری‌های شدید در عراق؛ دست‌کم ۲۰ تن کشته شدند

؛درگیری‌های مسلحانه بین حامی جریان صدر و نیروهای امنیتی در بغداد و دیگر مناطق این کشور ادامه دارد. تلویزیون عراق بامداد سه‌شنبه گزارش داد که آمار تلفات درگیری‌ها در بغداد به ۲۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی رسیده است.

درگیری‌های شدید در عراق؛ دست‌کم ۲۰ تن کشته شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛درگیری‌های مسلحانه بین حامی جریان صدر و نیروهای امنیتی در بغداد و دیگر مناطق این کشور ادامه دارد.

تلویزیون عراق بامداد سه‌شنبه گزارش داد که آمار تلفات درگیری‌ها در بغداد به ۲۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی رسیده است.

به نوشته «صابرین‌نیوز»، فرمانده پلیس استان الانبار نیز گفت: «نیروهای امنیتی برای جلوگیری از هرگونه خطری که در استان رخ دهد، در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند».

رسانه‌های عراقی می‌گویند اعضای گروه «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر، با نیروهای امنیتی در مناطق مختلف عراق درگیر شدند.

گفته می‌شود حامیان جریان صدر با توپخانه‌های ۱۴.۵ میلی‌متری، منطقه سبز را گلوله‌باران کردند.

برخی رسانه‌های عراقی با انتشار تصاویری گفتند مقر حزب «الدعوه» به رهبری «نوری المالکی» در بابل واقع در جنوب این کشور نیز به آتش کشیده شده است.

همچنین رسانه‌های عراقی از شلیک‌شدن چند راکت ۱۰۷ میلی‌متری کاتیوشا از منطقه البلدیات به سمت منطقه سبز خبر دادند. در پی برخورد این راکت‌ها به منطقه سبز، آژیرهای خطر در داخل مجتمع سفارت آمریکا به صدا درآمد.

گفته می‌شود رئیس ستاد فرماندهی پلیس فدرال عراق در جریان درگیری‌های در منطقه سبز زخمی شده است.

دولت بغداد نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سراسر این کشور از جمله تمام ادارات، مؤسسات، نهادها،‌ سازمان‌ها و اماکن عمومی عراق روز سه‌شنبه تعطیل خواهند بود.

اتفاقات عراق نگرانی شدید جامعه جهانی را به دنبال داشته است و بسیاری از کشورها اعلام کرده‌اند تحولات را زیر نظر دارند. 

ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه وضعیت در کشور بحران‌زده عراق را «نگران‌کننده» توصیف کرد و خواستار حفظ آرامش و گفت‌وگو میان گروه‌های رقیب در عراق شد.

ایران نیز مرزهای زمینی خود را بسته است. تمام پروازها از ایران به عراق لغو شد.  همزمان با این تحلات فواد معصوم وزیر خارجه عراق به تهران سفر کرد. 

مقتدی صدر روز دوشنبه اعلام کرد برای همیشه از دنیای سیاست کنار می‌رود. 

این تصمیم پس از استعفای آیت‌الله حائری از مقام مرجعیت اعلام شد. هواداران مقتدی صدر در پی انتشار پیام این روحانی پرنفوذ در خیابان‌های منطقه سبز بغداد تظاهرات کردند و وارد کاخ جمهوری شدند.

ارتش از ساعت ۳ و نیم بعد از ظهر در بغداد مقررات منع آمد و شد اعلام کرد. 

اوضاع در پایتخت عراق آشفته و خارج از کنترل به نظر می‌رسد. دیگر شهرها نیز درگیرهای گسترده ای در حال وقوع است. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر