کد خبر: 141638
A

وزارت خارجه ایران عزم تحریم حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی را دارد

وزیر امور خارجه گفت: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی در فهرست تحریم‌های وزارت امور خارجه قرار می‌گیرند و جزییات آن بزودی منتشر می‌شود.

وزارت خارجه ایران عزم تحریم حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام غربی را دارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) ۲۷ مهر ماه در جمع خبرنگاران در خانه ای‌یی درباره فهرست تحریمی وزارت خارجه که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود، گفت: حداقل چهار نهاد و ۱۵ مقام آمریکایی، اروپایی و غربی که هم در موضوع تحریم‌هایی که چنین وضعیتی را برای بیماران پروانه‌ای ما ایجاد کرده و هم در موضوع تشویق خشونت و ترور و افراط گرایی در وقایع اخیر نقش داشتند و به عنوان عامل اغتشاشات تحریک ترور و ترویج و تشویق اغتشاشات و ناامنی و افراط گرایی عمل کردند را در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه و تحریمی قرار دادیم و به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

وزیر خارجه همچنین گفت: مسئله بیماران پروانه‌ای برای ما و دولت موضوع بسیار مهمی است و از ظرفیت‌های دیپلماتیک و سیاسی استفاده خواهیم کرد که به کاهش آلام و بهبود وضعیت این عزیزان کمک کنیم. عزیزانی که من به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم و علی‌رغم شرایط سخت و نامطلوبی که در آن قرار دارند در بین عزیزان از دانشجوی مقطع دکتری گرفته تا افراد تحصیلکرده، هنرمند و نقاش در سطح درجه یک را دیدم و بسیار برای من جالب بود.

وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات جوزپ بورل که اروپا را باغ و باقی دنیا را جنگل خوانده، عنوان کرد: آنچه امروز در اروپا، غرب و آمریکا از آن به عنوان حقوق بشر یاد می‌شود ابزاری بیش نیست و این موضوع و کلیدواژه‌های آزادی و حقوق بشر در راستای سیاست‌های تروریستی در برخی از کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر