کد خبر: 142986
A

ناوگان هوایی روسیه در جنگ اوکراین دو برابر بیش از جنگ افغانستان تجهیزات و جت‌هایش را از دست داد

یورو نیوز به نقل از وزارت دفاع بریتانیا نوشت؛ در آخرین ارزیابی اطلاعاتی خود با استناد به گزارش فرمانده ارتش اوکراین، والری زالوژنی، می گوید تاکنون ۲۷۸ جت و هواپیمای روس در جنگ اوکراین از بین رفته است در حالی که این رقم در زمان اشغال افغانستان در دهه هشتاد میلادی، ۱۱۹ فورند جت و هواپیما بود.

ناوگان هوایی روسیه در جنگ اوکراین دو برابر بیش از جنگ افغانستان تجهیزات و جت‌هایش را از دست داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت؛ تازه ترین گزارش ها نشان می دهند که ناوگان هوایی روسیه دو برابر بیش از جنگ افغانستان از تجهیزات و جت‌هایش را از دست داده است. 

جنگ افغانستان در زمان اتحاد جماهیر شوروی نهایتا به شکست ارتش انجامید و به گفته بسیاری از تحلیلگران یکی از مهم ترین عوامل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود. 

وزارت دفاع بریتانیا در آخرین ارزیابی اطلاعاتی خود با استناد به گزارش فرمانده ارتش اوکراین، والری زالوژنی، می گوید تاکنون ۲۷۸ جت و هواپیمای روس در جنگ اوکراین از بین رفته است در حالی که این رقم در زمان اشغال افغانستان در دهه هشتاد میلادی، ۱۱۹ فورند جت و هواپیما بود. 

وزارت دفاع اوکراین همچنین در همین راستا می گوید که «زمان مورد نیاز برای آموزش خلبانان ماهر، توانایی روسیه را برای احیای قابلیت‌های هوایی رزمی بیشتر کاهش می‌دهد».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر