کد خبر: 146510
A

نخست وزیر اسرائیل: پایه‌های الحاق کامل عربستان به توافقنامه‌های ابراهیم را وضع کردیم

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل که آخرین ساعات انتصاب خود در این سمت را طی می‌کند، امروز (پنجشنبه) گفت: گفتگویی را درباره عربستان آغاز کرده و پایه‌های پیوستن کامل آن به توافقنامه‌های ابراهیم را وضع کردیم.

نخست وزیر اسرائیل: پایه‌های الحاق کامل عربستان به توافقنامه‌های ابراهیم را وضع کردیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل که دوره مسؤولیتش رو به پایان است، تاکید کرد که این رژیم گفتگو درباره پیوستن کامل عربستان به توافقنامه‌های ابراهیم را آغاز کرد.

لاپید افزود: در صورتی که کابینه به مسیری که برای تکمیل روند الحاق تعیین شده، ادامه دهد، امکان عادی‌سازی کامل در مدت کوتاهی فراهم می‌شود.

چند هفته قبل برخی مسؤولان ارشد سعودی در گفتگو با سایت اسرائیلی " i24NEWS" اظهار کردند: عادی‌سازی عربستان با اسرائیل تنها مساله زمان است.

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در دیدار چند هفته قبل خود با تعدادی از نیروهای آمریکایی گفت، "روابط عربستان و اسرائیل به سوی عادی‌سازی در حرکت است اما این مساله زمان بیشتری طول خواهد کشید".

روزنامه "اسرائیل هیوم" نیز نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف اسرائیل به این نکته اشاره کرد که یکی از اهداف اصلی‌اش در مرحله آتی امضای توافقنامه صلحی با عربستان است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر