کد خبر: 154686
A

عذرخواهی پلیس لندن بابت بازداشت مخالفان سلطنت

پلیس گفته است که بازداشت‌شدگان بدون ایراد اتهام آزاد شده‌اند.

عذرخواهی پلیس لندن بابت بازداشت مخالفان سلطنت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پلیس لندن از بازداشت شش تظاهرکننده ضد سلطنت در روز تاجگذاری ابراز «تاسف» و از بازداشت شدگان عذرخواهی کرده است. 

به گزارش بی بی سی،  این افراد روز شنبه همزمان با برگزاری مراسم تاجگذاری چارلز سوم و همسرش، ملکه کامیلا بازداشت شده بودند؛ در این روز، تظاهراتی علیه سلطنت در یکی از میدان‌های لندن برگزار شد. 

پلیس گفته است که بازداشت‌شدگان بدون ایراد اتهام آزاد شده‌اند. 

در پی بازداشت حدود ۵۲ تظاهرکننده مخالف سلطنت در بریتانیا، نمایندگان پارلمان در این کشور و گروههای مدافع حقوق بشر از این اقدام پلیس انتقاد کرده‌اند.

این اقدام پلیس همزمان با مراسم تاجگذاری که شنبه برگزار شد، صورت گرفت.

در میان بازداشت شدگان گراهام اسمیت، رئیس یک گروه جمهوری‌خواه هم حضور داشت که خواستار برچیده شدن سلطنت در بریتانیا شده بود؛ او البته شنبه شب بعد از شانزده ساعت بازداشت آزاد شد ولی گفت: «دیگر حقی برای تظاهرات مسالمت آمیز در بریتانیا وجود ندارد.»

پلیس لندن در ابتدا گفت اقدامات انجام شده «متناسب» بوده است.

 همزمان با برگزاری مراسم تاجگذاری، گروهی از معترضان به سلطنت با در دست داشتن بنرهایی در لندن حضور یافته بودند.

به گزارش عصرایران، قبل از اغاز مراسم تاجگذاری، سخنگوی مجموعه "جمهوری" گفته بود پلیس 6 نفر از اعضای ما را بازداشت و صدها دست نوشته و تابلو نوشته ما را مصادره کرد. روی این تابلوها نوشته شده بود NOT MY KING "پادشاه من نیست".

صدها نفر از حامیان جمهوری و مخالفان پادشاهی از صبح زود روز تاجگذاری در میدان ترافالگار لندن تجمع کرده بودند و شعار می دادند.

یکی از بازداشت شدگان رئیس این مجموعه (گراهام اسمیث) بود. بعد از بازداشت او معترضین جمهوری خواه برای آزادی اش شعار دادند.
سخنگوی مجموعه "جمهوری" گفته بود این دقیقا دلیل حضور ما در اینجاست زیرا پادشاهی بیانگر هر چیز اشتباهی در بریتانیاست. امتیازها، عدم تساوی و نبود دموکراسی.

صدها نفر از فعالان ضدپادشاهی هم در لندن تابلوهایی در دست داشتند که روی انها نوشته شده بود "شهروند و نه رعیت" و " پادشاهی را برچینید".

منبع: عصر ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر