کد خبر: 154876
A

طرح دو حزبی کنگره آمریکا برای مقابله با عادی سازی روابط با دولت سوریه

رویترز نوشت: قرار است امروز (پنجشنبه) یک گروه از قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات طرحی را در کنگره ارائه کنند که هدف آن منع دولت آمریکا از به رسمیت شناختن بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه و افزایش توانایی واشنگتن به منظور اعمال تحریم‌ها در راستای هشدار به کشور‌های دیگر پیرامون عادی سازی روابط با اسد است.

طرح دو حزبی کنگره آمریکا برای مقابله با عادی سازی روابط با دولت سوریه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز نوشت، قانونگذارانی از هر دو حزب اصلی آمریکا با ارائه طرحی به دنبال مقابله با عادی سازی با دولت بشار اسد هستند. 

قرار است امروز (پنجشنبه) یک گروه از قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات طرحی را در کنگره ارائه کنند که هدف آن منع دولت آمریکا از به رسمیت شناختن بشار اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه و افزایش توانایی واشنگتن به منظور اعمال تحریم‌ها در راستای هشدار به کشور‌های دیگر پیرامون عادی سازی روابط با اسد است. 

در این طرح که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده آمده است: این طرح مانع دولت فدرال آمریکا برای به رسمیت شناختن یا عادی ساختن روابط با سوریه به رهبری بشار اسد که تحت تحریم واشنگتن است می‌شود. همچنین با گسترش قانون سزار که در سال ۲۰۲۰ به تصویب رسید، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور تصویب می‌شود. 

این طرح از سوی مایکل مک کال، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا؛ جو ویلسون، مسئول کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا؛ استیو کوهن، و وینسنت گونزالس ارائه شده است. 

یکی از مقاماتی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: این طرح به ترکیه و کشور‌های عربی خاورمیانه هشدار می‌دهد در صورت عادی سازی روابط و ارتباط با بشار اسد تبعات سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود. 

این طرح از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد یک راهبرد سالانه به مدت ۵ سال تهیه و در آن لیستی از فعالیت‌های عادی سازی کشور‌های منطقه از جمله ترکیه، امارات متحده عربی، مصر، و سایر کشور‌ها را در روابط با دولت سوریه مورد توجه قرار دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر