کد خبر: 157155
A

سیلویو برلوسکونی درگذشت

رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر این کشور در سن ۸۷ سالگی در گذشته است

سیلویو برلوسکونی درگذشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسپوتنیک، به نقل از «کوریره دلا سرا» نوشت، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا در سن 87 سالگی در بیمارستانی در میلان درگذشت.

سیلویو برلوسکونی متولد ۲۹ سپتامبر ۱۹۳۶ سیاستمدار ایتالیایی است که به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا در چهار دولت از سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵، ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۱۱ این سمت را به عهده داشته‌است. او دومین نخست‌وزیر ایتالیا به جهت مدت باقی ماندن در سمت نخست‌وزیری است. او از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۳ عضو اتاق نمایندگان ایتالیا بود و از سال ۲۰۲۲ به عنوان عضو مجلس سنای جمهوری ایتالیا مشغول به کار است و سابقاً‌ از ماه مارس تا نوامبر سال ۲۰۱۳ نیز عهده‌دار این سمت بوده است.

او از سال ۲۰۱۹ عضو پارلمان اروپا است و سابقاً از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز عهده‌دار این سمت بوده است. برلوسکونی سهامدار عمده شرکت رسانه‌ای مدیاست و مالک سابق باشگاه فوتبال ایتالیایی آ.ث. میلان از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۷ بوده است. وی ریاست حزب "به‌پیش ایتالیا" را بر عهده دارد و ثروتمندترین شخصیت سیاسی جهان نیز محسوب می‌شود.

طبق فهرست تهیه شده توسط مجله فوربز در مارس ۲۰۱۷ او با سرمایه ۷ میلیارد دلاری، پنجمین فرد ثروتمند در ایتالیا بود. در سال ۲۰۱۸، مجله فوربز او را در رتبه ۱۹۰ ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص ۸ میلیارد دلار قرار داد. در سال ۲۰۰۹، فوربز به دلیل تسلط بیش از بیست ساله او بر سیاست ایتالیا در راس حزب ائتلاف راست میانه، او را در رتبه دوازدهم فهرست قدرتمندترین افراد جهان قرار داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر