کد خبر: 161698
A

نیوزیلند: ایران، روسیه و چین در امور داخلی ما دخالت می کنند

سرویس اطلاعات و امنیت نیوزیلند مدعی شد که کشور‌های روسیه، چین و ایران برای دخالت در امور داخلی نیوزیلند تلاش می‌کنند. نیوزیلند مدعی شد که "ایران با نظارت و گزارش در مورد جوامع ایرانی و گروه‌های ناراضی در نیوزیلند درگیر مداخلات اجتماعی شده است".

نیوزیلند: ایران، روسیه و چین در امور داخلی ما دخالت می کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرویس اطلاعات و امنیت نیوزیلند مدعی شد که کشورهای روسیه، چین و ایران برای دخالت در امور داخلی نیوزیلند تلاش می‌کنند.

 به نوشته نشریه تایم، سرویس اطلاعات و امنیت نیوزیلند در گزارش تحلیلی خود از تهدیدات امنیتی نیوزلند که برای اولین بار در روز جمعه (امروز) منتشر شد، گفت که تعداد کمی از کشورها وجود دارند که تلاش می‌کنند مداخله خارجی داشته باشند، اما توانایی آنها برای ایجاد آسیب قابل توجه است و هدف‌ اصلی فعالیت‌های مداخله‌جویانه آنها، جوامع مهاجر و مستقر در نیوزیلند بوده‌اند که ممکن است توسط یک دولت خارجی به عنوان ناراضی تلقی شوند.

در این گزارش آمده است که مهم‌ترین این موارد، هدف قرار دادن جوامع چینی در نیوزیلند توسط گروه‌ها و افراد مرتبط با جمهوری خلق چین است.

همچنین در این گزارش آمده است: تلاش‌های چین برای پیشبرد مشارکت سیاسی، اقتصادی و نظامی خود در اقیانوس آرام باعث رقابت استراتژیک شده است و ما از فعالیت‌های جاسوسی چین در داخل و علیه نیوزیلند آگاه و نسبت به آن نگران هستیم.

سرویس اطلاعات و امنیت نیوزیلند در بخش دیگری از گزارش خود از ایران و روسیه به‌عنوان "سایر کشورهای مداخله کننده" نام برد و مدعی شد که "ایران با نظارت و گزارش در مورد جوامع ایرانی و گروه‌های ناراضی در نیوزیلند درگیر مداخلات اجتماعی شده است".

در این گزارش کمتر به روسیه پرداخته شده اما در آن آمده است که «کمپین‌های بین‌المللی اطلاعات نادرست» مسکو بر دیدگاه‌های برخی نیوزلندی‌ها تاثیر گذاشته اما به‌طور خاص نیوزیلند را هدف قرار نداده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر