کد خبر: 165137
A

اوکراین: ۲۶ پهپاد را سرنگون کردیم

حملات هوایی شبانه به شهرهای اوکراین با پهپاد و موشک‌های بالستیک طی شب گذشته ادامه داشته است.

 اوکراین: ۲۶ پهپاد را سرنگون کردیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حملات هوایی شبانه به شهرهای اوکراین با پهپاد و موشک‌های بالستیک طی شب گذشته ادامه داشته است.

مقامات اوکراینی روز سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) اعلام کردند روسیه شب گذشته با ۳۸ «پهپاد ایرانی شاهد» به خاک این کشور حمله کرده است.

نیروی هوایی اوکراین با اعلام این مطلب گفته است در جریان این حمله که «حدود دو ساعت به طول انجامید، پدافند ارتش موفق شده ۲۶ فروند از این پهپاد‌ها را منهدم کند.»

منطقه اودسا در جنوب اوکراین و به ویژه بندر ازمائیل از مواضعی بودند که در طول شب توسط نیروهای روسی مورد حمله قرار گرفتند.

اولگ کیپر، فرماندار ناحیه، از آسیب دیدن زیرساخت‌های بندری، ایست بازرسی، انبار و همچنین ۳۰ عدد کامیون در این حمله خبر داده است.

بندر ایزمائیل در کرانه رود دانوب در مرز با رومانی یک بندر تجاری مهم اوکراین است که از ماه ژوئیه به یکی از مسیرهای اصلی صادرات محصولات کشاورزی این کشور به دریای سیاه تبدیل شده است. این بندر به اوکراین اجازه می‌دهد تا تولید خود را آزادانه ترانزیت کند.

روسیه پس از اینکه در تابستان امسال حاضر به تمدید توافق صدور غله اوکراین از طریق دریای سیاه نشد، حملات خود را در این ناحیه افزایش داده است.حمله اخیر یک روز پس از هجوم هوایی دیگری از سوی ارتش روسیه به اودسا در روز دوشنبه انجام می‌شود. در آن حمله این منطقه هدف حمله ۱۹ پهپاد شاهد و موشک (از جمله دو فروند انیکس مافوق صوت) قرار گرفت.

در حمله شب گذشته همچنین شهر کریفیی‌ریه در استان دنیپروپتروفسک مورد اصابت یک موشک بالستیک قرار گرفت. به گفته مقامات محلی این حمله هیچ تلفات جانی در بر نداشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر