کد خبر: 166792
A

وزیر خارجه آمریکا: گذرگاه رفح بین مصر و غزه بازگشایی می‌شود

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در فرودگاه قاهره گفت که گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه «بازگشایی» خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا: گذرگاه رفح بین مصر و غزه بازگشایی می‌شود

به گزارش  سایت دیده بان ایران؛ رویترز، آنتونی بلینکن بعد از گفت‌وگو با رئیس جمهور مصر و قبل از ترک پایتخت این کشور با بیان این موضوع افزود که آمریکا در مذاکره با اسرائیل،‌ سازمان ملل و کشورهای منطقه به شکل فعالانه حضور دارد تا مردم غزه بتوانند از «آسیب» بیرون بمانند و به‌گفتهٔ او «کمک‌های مورد نیاز آن‌ها شامل آب و غذا و دارو وارد شود».

او همچنین در مصاحبه با خبرنگاران گفت در همه کشورهای منطقه که در روزهای اخیر به آن‌ها سفر کرده است، این «اراده» وجود دارد که درگیری در سراسر منطقه گسترش نیابد.

بنابر ادعای بلینکن، کشورهای منطقه «از نفوذ و روابط خود استفاده می‌کنند تا اطمینان یابند این اتفاق (گسترش درگیری) رخ نمی‌دهد».

وزیر خارجه آمریکا در ادامهٔ سفرش به خاورمیانه، دوباره به اسرائیل سفر خواهد کرد. او روز پنجشنبهٔ گذشته در اسرائیل با نخست‌وزیر و مقامات ارشد دیگر این کشور دیدار و حمایت واشینگتن از اسرائیل را مورد تأکید قرار داده بود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد دیوید ساترفیلد، یک دیپلمات ارشد، را به‌عنوان هدایت‌کنندهٔ تلاش‌های بشردوستانهٔ آمریکا در جنگ جاری و همچنین برای رسیدگی به حل بحران گروگان‌های اسرائیلی‌ و غیراسرائیلی در دست گروه حماس منصوب کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر