کد خبر: 167694
A

ارتش اسرائیل: ایران به حماس قبل از حمله 7 اکتبر کمک کرده بود

سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد: ایران هم اکنون به حماس در تبادل اطلاعات امنیتی و انتشار پیام های مخالفت با اسرائیل از طریق اینترنت کمک می کند.

ارتش اسرائیل: ایران به حماس قبل از حمله 7 اکتبر کمک کرده بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد ایران پشت همه حملات علیه اسرائیل است. ایران قبل از حمله حماس، به این گروه در اموزش و ارائه سلاح کمک کرده بود.

" دانیل هاگری" افزود: با همه حملات علیه اسرائیل مقابله می کنیم. نیروی هوایی اسرائیل با منابع شلیک و حملات از جنوب لبنان مقابله کرد.

او ادعا کرد: ایران هم اکنون به حماس در تبادل اطلاعات امنیتی و انتشار پیام های مخالفت با اسرائیل از طریق اینترنت کمک می کند. هنگامی که نمایندگان ایران در عراق و یمن و لبنان دست به حرکتی می زنند براساس دستورات از تهران این اقدامات را انجام می دهند.

این مقام نظامی اسرائیل ادعا کرد ارتش اسرائیل به " 5 گروه که او آنها را "تروریستی" خطاب کرد در لبنان حمله کرد. 
وی همچنین گفت قبل از حمله زمینی ارتش اسرائیل به سمت غزه،‌ اهالی شمال غزه باید به سمت جنوب این منطقه حرکت کنند و جابجا شوند. انها می توانند بعد از پایان جنگ به خانه خود بازگردند.

 بامداد امروز ارتش اسرائیل به مراکز ارتش سوریه حمله کرد. ارتش اسرائیل گفته است به منبع شلیک به سمت اسرائیل در خاک سوریه پاسخ داده است. در این حمله مراکزی در منطقه درعا در سوریه هدف قرار گرفتند.
به گفته رسانه های رسمی سوریه در این حمله 8 نفر در سوریه کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

وی قبل از این هم گفته بود اسرائیل از تجربه امریکا در خاورمیانه،‌ یاد می گیرد ولی جنگ ما در مرزهای ما انجام می شود و نه در چند هزار کیلومتری اسرائیل.

سخنگوی ارتش اسرائیل پیش بینی کرد جنگ تا چند هفته اینده ادامه یابد.

پیشنهاد مکرون : ایجاد ائتلاف نظامی علیه حماس

سایت اسرائیلی "آی 24نیوز" نوشت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که به اسرائیل و فلسطین سفر کرده پیشنهاد کرد ائتلاف بین المللی برای جنگ علیه حماس ایجاد شود.

همچنین یک مقام مسوول فرانسوی در کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) گفت: به مانند ائتلاف بین المللی که در حال جنگ علیه داعش است می توان شبیه آن را علیه حماس ایجاد کرد.

این مقام فرانسوی به رسانه رسمی اسرائیل (کان) گفت این ائتلاف می تواند فعال باشد. باید با شرکا صحبت کرد. باید این موضوع را بررسی کرد که  آیا می توانند گام های بیشتری را بر روی زمین بردارند. همچنین باید بشنویم اسرائیلی ها چه چیزی از ما می خواهند. من نمی توانم تصور کنم یک طرف، حماس را سازمان قانونی بداند.

پنتاگون‌ : افزایش حملات وکلای ایران به نظامیان امریکایی

وزارت دفاع امریکا ضمن تایید افزایش حملات علیه امریکا در منطقه خاورمیانه گفت پنتاگون در هفته های اخیر حداقل 12 حمله را به پایگاه های امریکا در عراق و سوریه رصد کرد.
"پاتریک رایدر" وکلای و نمایندگان ایران را مسوول این حملات دانست و درباره افزایش حملات به نظامیان امریکا هشدار داد. 

منبع: عصر ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر