کد خبر: 168221
A

پوتین: آمریکا به دنبال هرج و مرج مداوم در خاورمیانه است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در سخنانی گفت که آمریکا بزرگترین ذینفع از بی‌ثباتی در جامعه بین‌المللی است.

پوتین: آمریکا به دنبال هرج و مرج مداوم در خاورمیانه است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛پوتین در جلسه هیات دولت گفت: ما درخصوص شرایط خاورمیانه و مسائل مرتبط با حفظ نظم و قانون در روسیه صحبت خواهیم کرد. حفاظت از غیرنظامیان روسی و حفظ امنیت عمومی نیز از جمله مسائل مورد بحث خواهد بود.

وی از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خواست که در رابطه با سفر اخیرش به چین و تحولات کنونی در عملیات‌های نظامی ویژه گزارشی ارائه دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت که «کلید حل‌وفصل این درگیری در تشکیل کشور مستقل فلسطین» نهفته است.

پوتین در رابطه با شرایط خاورمیانه گفت: ما به خاطر داریم که دور کنونی بحران‌های در خاورمیانه چگونه آغاز شد. حمله‌ای تروریستی علیه غیرنظامیان در اسرائیل انجام شد. متاسفانه آن‌ها نیز به جای مجازات کردن مجرمان و تروریست‌ها، انتقام‌گیری بر پایه اصول مسئولیت جمعی را آغاز کردند.

وی در رابطه با نظم نوین جهانی گفت: امروز روسیه به طور فعال در شکل‌گیری جهانی عادلانه و چند قطبی نقش ندارد. روسیه برای آینده، برای اصول نظم جهانی منصفانه و برای آزادی مردم و کشورها در میدان نبرد مشغول جنگ است.

این مقام ارشد روسیه تاکید داشت که وظیفه یک مرد واقعی جنگ علیه نازیسم در علمیات ویژه این کشور و دفاع از روسیه و آینده جهان است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال بحران مداوم در خاورمیانه است، گفت: آن‌ها به دنبال صلح پایدار در سرزمین مقدس نیستند. آن‌ها به دنبال هرج و مرج مداوم در خاورمیانه هستند. آن‌ها تمام تلاش خود را برای بی‌اعتبار کردن کشورهایی که خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف خونریزی‌ها هستند و برای حل‌وفصل این بحران آمادگی دارند، انجام خواهند داد. حتی سازمان ملل که بیانگار موضع جامعه جهانی است نیز مورد هدف حمله قرار گرفته و تلاش‌هایی برای بی‌اعتبار کردن آن انجام می‌گیرد.

پوتین تصریح کرد که آمریکا «بزرگ‌ترین ذینفع از بی‌ثباتی بین‌المللی است».

وی توضیح داد: ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت جهانی درحال تضعیف و از دست دادن جایگاه خود است. این را همه می‌بینند. جهان آمریکایی که در یک آن یک هژمون وجود داشت درحال نابودی است و دارد به تاریخ سپرده می‌شود. ایالات متحده نمی‌خواهد به این مسئله تن دهد و قصد دارد تا سلطه و دیکتاتوری جهانی خود را گسترش دهد.

رئیس‌جمهروی روسیه گفت: آمریکا از شراکت روسیه در حل‌وفصل مشکلات منطقه و جهانی ازجمله در خاورمیانه راضی نیست.

شب گذشته، مردم جمهوری داغستان، در اعتراض به فرود هواپیمایی مرتبط با رژیم صهیونیستی در فرودگاه داغستان، تجمع کردند. آن‌ها با تجمع در فرودگاه «مخاچ‌قلعه» در پایتخت جمهوری داغستان روسیه برای جست‌وجوی مسافران صهیونیستی از ایست بازرسی‌های فرودگاه عبور کرده و به باند فرودگاه رفتند.

پوتین در این‌باره گفت: رویدادهای شب گذشته در مخاچ‌قلعه از رسانه‌های اجتماعی نشات و از سوی اوکراین و توسط آژانس‌های اطلاعاتی غربی انجام گرفته است.

وی عنوان کرد که کی‌یف در تلاش برای راه‌اندازی قتل عام در روسیه است.

پوتین تاکید کرد: خوب می‌شود کسانی که به ظاهر بسیار به غیرنظامیان اسرائیلی اهمیت می‌دهد، تحقیقاتی در رابطه با اینکه سرویس‌های ویژه آن‌ها در اوکراین چه کارهایی انجام می‌دهند داشته باشد.

وی اظهار کرد که از تشدید تنش‌های کنونی در خاورمیانه برای ایجاد بی‌ثباتی در روسیه و تفرقه‌افکنی در جامعه چندملیتی و چندمذهبی این کشور است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر