کد خبر: 168242
A

نام اسرائیل از نقشه‌های چین حذف شد

شرکت های چینی «علی‌بابا» و «بایدو» نام اسرائیل را از نقشه‌های آنلاین خود حذف کردند.

نام اسرائیل از نقشه‌های چین حذف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از وال استریت ژورنال، نقشه‌های آنلاین شرکت‌های چینی بایدو و علی‌بابا نام اسرائیل را از نقشه حذف کردند

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: «نقشه‌های آنلاین چینی بایدو و علی بابا مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی اسرائیل و همچنین سرزمین‌های فلسطینی، به‌علاوه شهرهای کلیدی را مشخص می‌کند، اما نام کشور را به وضوح مشخص نمی‌کند».

این روزنامه خاطرنشان کرد که حتی نام کشورهای کوچکی مانند لوکزامبورگ را به طور کامل بر روی این نقشه های دیجیتال نوشته شده است. این روزنامه نوشت که با این شرکت ها تماس گرفته است تا دلیل حذف اشاره مستقیم به اسرائیل را روشن کند و پاسخی دریافت نکرده است.

بایدو و علی بابا از غول های فناوری و اینترنت چین هستند. علی بابا توانسته خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در اقتصاد دیجیتال نه تنها در چین بلکه در سطح جهانی معرفی کرده است. اکوسیستم متنوع آن شامل هوش ابری، فروشگاه اینترنتی تاوباو، وبسایت فروش تیمال، تحویل غذا و تجارت الکترونیک بین‌المللی است.

14020809000130_Test_NewPhotoFree

بایدو نیز بزرگترین موتور جستجو در چین است. در اکوسیستم دیجیتال چین، بایدو یک پلتفرم مهم برای شرکت‌هایی است که به دنبال گسترش دامنه خود هستند. بایدو به عنوان بزرگترین موتور جستجوی چین و ارائه دهنده خدمات جامع وب در این کشور، نقش مهمی در ارتباط برندها با پایگاه وسیع مصرف کننده چین ایفا می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر