کد خبر: 168719
A

نیوزویک: بمب هسته‌ای جدید آمریکا می‌تواند ۳۰۰۰۰۰ نفر را در مسکو بکشد

نشریه نیوزویک با استناد به شبیه‌سازی ایجاد شده از طریق ابزار آنلاین «نوک‌مپ» گزارش داد، بمب هسته‌ای جدید آمریکا که در حال حاضر برای توسعه توسط پنتاگون برنامه‌ریزی شده است، پتانسیل آن را دارد که مرکز مسکو را با خاک یکسان کند و بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از ۱۳ میلیون ساکن آن را بکشد.

نیوزویک: بمب هسته‌ای جدید آمریکا می‌تواند ۳۰۰۰۰۰ نفر را در مسکو بکشد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پنتاگون اواخر ماه گذشته اعلام کرد که به دنبال ساخت نوع جدیدی از بمب گرانشی هسته‌ای B۶۱ با نام B۶۱-۱۳ است که در انتظار مجوز کنگره است. قدرت تخمینی این سلاح ۳۶۰ کیلوتن است که ۲۴ برابر قوی‌تر از سلاحی است که در طول جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما انداخته شد.

به گفته نیوزویک، اگر این بمب بر فراز مسکو منفجر شود، ۳۱۱۴۸۰ نفر کشته و ۸۶۸۸۶۰ نفر مجروح خواهند شد. این نشریه اضافه کرد که اگر این بمب در سن پترزبورگ، دومین کلان شهر بزرگ روسیه سقوط کند، تعداد قربانیان این انفجار به ۳۶۰۱۵۰ نفر خواهد رسید.

به گفته نیوزویک، هر چیزی که در شعاع نیم مایلی از محل انفجار بمب باشد، توسط یک توپ آتشین عظیم تبخیر می‌شود. این مجله نوشت که این انفجار ساختمان‌ها را تخریب می‌کند و احتمالاً همه را در یک مایلی می‌کشد، در حالی که آن‌هایی که در فاصله دو مایلی محل انفجار قرار دارند، به دلیل سطح بالای قرار گرفتن در معرض تشعشعات ظرف یک ماه خواهند مرد. ۱۵ درصد دیگر از بازماندگان بعداً بر اثر سرطان می‌میرند و بسیاری از آنها دچار سوختگی‌های تکان‌دهنده‌ای می‌شوند.

طرح طراحی این سلاح کشتار جمعی جدید در بحبوحه بن‌بست تنش‌آمیز بین روسیه و ناتو بر سر اوکراین و در حالی که کارشناسان، سیاستمداران و رسانه‌ها در حال بحث درباره خطرات درگیری به سمت یک جنگ هسته‌ای بودند، رونمایی شد.

روسیه هم به نوبه خود، ایالات متحده را به «ماجراجویی هسته‌ای» متهم کرده و مدعی شده است که به طور مخفیانه توافقنامه‌های کنترل تسلیحات را نقض می‌کند.

اوایل این هفته، روسیه رسما تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای ۱۹۹۶ (CTBT) را لغو کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که توافق منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بی فایده، زیرا این معاهده هرگز توسط ایالات متحده تصویب نشد.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در میان کشورهایی که این معاهده را تصویب نکرده‌اند، مخرب‌ترین موضع ایالات متحده است که سال‌ها اعلام کرده که از تصویب این معاهده در کنگره حمایت نخواهد شد.

در همین حال پوتین تاکید کرد که روسیه دست به انجام آزمایش‌های هسته‌ای نخواهد زد، مگر اینکه آمریکا اولین چنین اقدامی صورت دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر