کد خبر: 168985
A

کرملین: اوضاع خاورمیانه فاجعه‌آمیز است

سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، برای روسیه بسیار مهم است که ببیند آتش‌بس بشردوستانه در غزه برقرار می‌شود، نیازهای غیرنظامیان برطرف شده و اتباع روس فرصت خروج از این منطقه را به دست می‌آورند.

کرملین: اوضاع خاورمیانه فاجعه‌آمیز است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: می‌دانیم که حملات اسرائیل ادامه دارد. برای ما مهم است که در این وضعیت آتش‌بس بشری تضمین شود. برای ما مهم است که نیازهای بشری به جمعیت غیرنظامی در غزه برسد و اتباع روس فرصت داشته باشند تا از غزه خارج شوند. دیپلمات‌های روسی دارند روی این مسائل کار می‌کنند.

وی ادامه داد، بسیاری مایلند از غزه خارج شوند و روسیه نیز با گروه‌های مرتبط در این باره در تماس است. تخلیه شهروندان روس یک مساله پیچیده است که نیازمند همزمانی با آتش‌بس بشری و اجازه از طرف مصری برای ورود به سرزمین‌های اشغالی است.

روسیه همچنان با طرف‌های مرتبط درگیری غزه در تماس است

این دیپلمات روس همچنین گفت، مسکو به تماس‌هایش با فلسطین، رژیم صهیونیستی و مصر درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ادامه می‌دهد اما اوضاع در حال حاضر پیچیده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت، بسیاری از دیگر کشورها نیز به ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها مبادرت می‌ورزند. متاسفانه تاکنون مقادیر کمی کمک به غزه ارسال شده و تنها هم از طریق مصر و گذرگاه رفح.

اوضاع بشری در خاورمیانه فاجعه‌آمیز است

سخنگوی کرملین گفت، اوضاع در خاورمیانه همچنان متشنج است و از نقطه نظر بشری، فاجعه‌آمیز.

روابط مسکو و آستانه نزدیک است

همچنین سخنگوی کرملین با اشاره به سفر قریب الوقوع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسه به قزاقستان و تحریم‌ها علیه روسیه گفت، مسکو و آستانه روابط نزدیکی دارند و به صورت مستقل عمل می‌کنند. او گفت: ما در حال توسعه روابط مستقل خود با قزاقستان هستیم. ما شرکای دیرینه و متحد هستیم و این دیدار رسمی از نقطه نظر توسعه بیشتر روابط دوجانبه ما بسیار مهم است.

بر اساس اعلام رسانه‌های روسی، پوتین قرار است نهم نوامبر به قزاقستان برود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر