کد خبر: 169018
A

بایدن: در گفت‌وگو با نتانیاهو، خواستار توقف موقت درگیری در غزه شدم

رئیس جمهوری آمریکا از درخواست خود برای توقف موقت درگیری های کنونی در نوار غزه در جریان تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر می دهد.

بایدن: در گفت‌وگو با نتانیاهو، خواستار توقف موقت درگیری در غزه شدم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بخش عربی پایگاه اینترنتی «سوئیس اینفو» بامداد امروز (چهارشنبه) از خبرگزاری «رویترز» نقل کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که در گفت و گوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار توقف موقت درگیری های میان این رژیم و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه شده است.

بایدن در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با گفت و گوهای تلفنی خود با نتانیاهو اظهار داشت: امروز (سه شنبه) فرصت صحبت با وی را نداشتم. دیروز (دوشنبه) از وی درخواست کردم که جنگ را متوقف کند. همچنان منتظرم که از دیگران بشنوم.

در همین حال، کاخ سفید عنوان کرد که «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی، بر اهمیت حفاظت از غیر نظامیان و احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه و همچنین تسریع در رساندن کمک به نوار غزه و گذاشتن مسئولیت اقدامات خشونت آمیز در کرانه باختری رود اردن بر عهده شهرک نشینان تاکید کرده است.

این در حالی است که کاخ سفید روز دوشنبه نیز با صدور بیانیه ای، تایید کرده بود که رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گوی تلفنی خود، در مورد احتمال توقف تاکتیکی در جنگ غزه با هدف فراهم ساختن فرصت هایی برای غیر نظامیان جهت خروج ایمن از مناطق شاهد درگیری های در جریان، اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به غیر نظامیان نیازمند و امکان آزادی گروگان های احتمالی تحت بازداشت جنبش حماس رایزنی کردند.

ساعاتی پیش نیز، وبسایت خبری «آکسیوس» آمریکا به نقل از دو مقام این کشور و رژیم صهیونیستی گزارش داد که بایدن روز دوشنبه در تماسی تلفنی، به نتانیاهو اطلاع داده که توقف سه روزه درگیری در نوار غزه ممکن است به تامین آزادی برخی از گروگان های در بازداشت حماس کمک کند.

مقام آمریکایی مذکور در گفت و گو با آکسیوس در این باره عنوان کرد که بر اساس پیشنهاد در دست بررسی توسط کشورش، اسرائیل و قطر، حماس بین 10 تا 15 گروگان را آزاد می کند و از دوره توقف درگیری نیز برای تایید هویت همه گروگان های در بازداشت این جنبش و ارائه فهرست اسامی آن دسته که آزاد خواهند شد، استفاده می شود.

شایان ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته گذشته حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کرده در حالی که حملات مرگبار آن به این نوار در واکنش به عملیات غافلگیرانه گردان های شهید «عزالدین قسام»، شاخه نظامی جنبش حماس در سرزمین های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز برای سی و سومین روز پیاپی ادامه دارد.

این در حالی است که بر اساس آمار رسمی، از آغاز جنگ کنونی 10 هزار و 328 فلسطینی از جمله چهار هزار و 237 کودک و دو هزار و 719 زن در نوار غزه به شهادت رسیدند و نزدیک به 26 هزار تن دیگر زخمی شدند در حالی که در این مدت، در کرانه باختری رود اردن نیز 163 نفر شهید و دو هزار و 215 تن دیگر دستگیر شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر