کد خبر: 169765
A

سی ان ان: درخواست یک فرمانده ارشد حماس برای بورسیه تحصیلی ۷نفر در دانشگاه های ایران

سی ان ان نوشت: سندی که از کامپیوتری که در داخل یک وانت بار حماس در خارج از غزه پیدا شده، نشان می دهد که یکی از فرماندهان نظامی حماس درخواست بورسیه تحصیلی برای عوامل حماس برای تحصیل در رشته های مهندسی، فیزیک و فناوری در دانشگاه های ایران را نشان می دهد.

سی ان ان: درخواست یک فرمانده ارشد حماس برای بورسیه تحصیلی ۷نفر در دانشگاه های ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سندی که از کامپیوتری که در داخل یک وانت بار حماس در خارج از غزه پیدا شده، نشان می دهد که یکی از فرماندهان نظامی حماس درخواست بورسیه تحصیلی برای عوامل حماس برای تحصیل در رشته های مهندسی، فیزیک و فناوری در دانشگاه های ایران را نشان می دهد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد: این شبکه  به سندی دست یافته که نشان می‌دهد یک فرمانده گروه  حماس خواستار پذیرش۷ نفر اعضای این گروه برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران شده است.

 سی‌ان‌ان می‌گوید از این سند طریق مقام‌های اسرائیلی در اختیار این شبکه قرار گرفته است.

به نوشته‌ سی‌ان‌ان، این سند «نامه‌ای است مورخ ماه ژوئیه» سال جاری از طرف «یک فرمانده نظامی حماس به دولت ایران» برای درخواست مجوز سفر هفت عضو این گروه «برای شرکت در یک بورس تحصیلی».

سی‌ان‌ان ادامه می‌دهد که این نامه حاوی «نام، شماره شناسایی نظامی و شماره تلفن و تخصص» نامزدهای بورس تحصیلی است، اما این شبکه در گزارش خود هیچ یک از این اطلاعات را نیاورده است.

سی‌ان‌ان در این گزارش می‌گوید که هفت عضو حماس برای رشته‌های «تکنولوژی»، فیزیک، مهندسی، برنامه‌نویسی، حقوق، و مدیریت (دو نفر) پیشنهاد شده‌اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این شبکه خبری به نقل از مقام‌های اسرائیلی که به نام‌شان اشاره نشده، این نامه را «اولین نمونه» از شواهد تلاش ایران برای فراهم کردن آموزش دانشگاهی برای اعضای حماس دانسته است.

بنابر ادعای مقامات اسرائیلی، حداقل ۵۰ دانش آموز از نوار غزه در این برنامه گسترده تر شرکت خواهند کرد که همه آنها از مبارزان حماس نیستند. در حال حاضر، اطلاعات اسراییل تنها چند تن از نیروهای نظامی حماس را شناسایی کرده است که قبلاً وارد ایران شده اند.

ترجمه: سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر