کد خبر: 169843
A

حمله پلیس آلمان به۵۴ مرکز مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ

پلیس آلمان روز پنجشنبه ۵۴ مکان مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ را در هفت ایالت این کشور حمله کرد

حمله پلیس آلمان به۵۴ مرکز مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت کشور آلمان اعلام کرد که مقامات این کشور صبح روز پنجشنبه ۵۴ مکان مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ را در هفت ایالت این کشور تفتیش کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز اسلامی هامبورگ مظنون به «اقدام بر خلاف موازین قانون اساسی» و همچنین «حمایت از سازمان حزب الله» است.

در جریان این بازرسی ها که برای به دست آوردن مدارک و شواهدی در ارتباط با حمایت احتمالی مرکز هامبورگ و گروه‌های وابسته از حزب‌الله صورت گرفت، هیچ فردی بازداشت نشده است.

آلمان در سال ۲۰۲۰ حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و فعالیت‌های آن را در خاک آلمان ممنوع کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز در گزارش خود نوشت: نانسی فزر، وزیر کشور آلمان که خودش از اعضای حزب سوسیال دموکرات‌های چپ میانه است گفت: «به‌ویژه در برهه کنونی و در زمانی که بسیاری از یهودیان احساس خطر می‌کنند، مهم است که نشان دهیم که ما تبلیغات اسلام‌گرایانه یا تحریک‌های یهودی‌ستیزانه و ضد اسرائیلی را تحمل نمی‌کنیم.»

سرویس‌های اطلاعاتی داخلی آلمان بر این باورند که مرکز اسلامی هامبورگ که به نوعی تحت نظارت ایران عمل می‌کند، نفوذ زیادی بر مساجد و انجمن‌های خاص مستقر در آلمان دارد یا حتی آن‌ها را کنترل می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر