کد خبر: 170715
A

توقیف نفتکش اسراییلی در خلیج عدن

رویترز نوشت: مقام های نظامی آمریکایی در منطقه از توقیف یک نفتکش حاوی محموله اسید فسفریک در منطقه خلیج عدن از سوی "افراد مسلح ناشناس" خبر داده اند.

توقیف نفتکش اسراییلی در خلیج عدن

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از رویترز، یک مقام نظامی ایالات متحده گفت گمان می رود "افراد مسلح ناشناس" روز یکشنبه (امروز) یک نفتکش کوچک به نام "سنترال پارک" را در خلیج عدن توقیف کرده باشند.

بر اساس این گزارش: داده های LSEG نشان می دهد که نفتکش کوچک 20 هزار تنی به شرکت کشتیرانی Zodiac Maritime  تعلق دارد که مقر این شرکت در لندن است اما مالک و سهامدار عمده آن "عیدان عوفر" سرمایه دار اسراییلی است.

این حادثه پس از توقیف یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل توسط گروه انصار الله  یمن، در جنوب دریای سرخ در هفته گذشته رخ داده است. محموله کشتی تجاری "گلکسی لیدر" نیز که هفته گذشته از سوی انصارالله یمن توقیف شد متعلق به "عیدان عوفر" سرمایه دار اسراییلی است.

این گروه یمنی تهدید کرده مادامی که ارتش اسراییل به جنایت جنگی خود علیه مردم غزه ادامه می دهد، کشتی های اسرائیلی بیشتری را هدف قرار داده و یا توقیف خواهد کرد.

روز گذشته نیز خبر حمله پهپادی روز جمعه به یک کشتی باری اسراییلی در منطقه دریای مکران در اقیانوس هند پس از بارگیری از بندر "جبل علی" دبی منتشر شده بود.

با احتساب نفتکش توقیف شده "سنترال پارک" این سومین کشتی تجاری و باری اسراییلی است که در کمتر از 2 هفته گذشته در منطقه خلیج عدن و یا دریای سرخ و اقیانوس هند مورد توقیف و یا هدف حمله قرار می گیرد.

گفته می شود کشتی توقیف شده سنترال پارک 22 خدمه از کشورهای روسیه، بلغارستان، فیلیپین، ویتنام، ترکیه و گرجستان دارد.

شرکت امنیت کشتیرانی" امبری" روز یکشنبه درباره توقیف نفتکش اسراییلی با محموله اسید فسفریک اعلام کرد: نیروی دریایی ایالات متحده درگیر وضعیت توقیف این کشتی است.

این شرکت امنیت کشتیرانی اعلام کرده : ارتباطات یک کشتی جنگی ائتلاف آمریکایی را رهگیری کرده که به کشتی "سنترال پارک " هشدار می داد که پیام های هشدار گروه های مسلح ناشناس را نادیده بگیرد و به مسیر خود ادامه دهد. شرکت امبری افزوده که این نفتکش کوچک از سوی 8 فرد مسلح ناشناس توقیف شده است.

این نفتکش که با پرچم لیبریا در حرکت بود متعلق به شرکت " Zodiac Maritime است که مقر آن در لندن بوده و متعلق به خانواده میلیاردر اسراییلی "عیدان عوفر" است.

مبدا حرکت این نفتکش بندر "صافی" مراکش بوده و به سمت اقیانوس هند در حال حرکت بوده است.

شرکت  Zodiac Maritime که مالک نفتکش است در نخستین واکنش به خبر توقیف آن در بیانیه ای اعلام کرده: "اولویت ما ایمنی 22 خدمه کشتی است. این کشتی که تحت مدیریت کاپیتانی ترکیه ای است دارای خدمه ای چند ملیتی است که از اتباع روسیه، ویتنام، بلغارستان، هند، گرجستان و فیلیپین هستند و محموله کامل آن اسید فسفریک است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر