کد خبر: 170955
A

رویترز: همسر رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین با «فلزات سنگین» مسموم شده است

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی سازمان اطلاعات ارتش اوکراین گزارش داده است که همسر رئیس این نهاد با «فلزات سنگین» مسموم شده است و در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

رویترز: همسر رئیس سازمان اطلاعات ارتش اوکراین با «فلزات سنگین» مسموم شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی سازمان اطلاعات ارتش اوکراین گزارش داده است که همسر رئیس این نهاد با «فلزات سنگین» مسموم شده است و در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

ماریانا بودانوا، همسر کایریلو بودانوف است که ریاست سازمان اطلاعات نظامی اوکراین را بر عهده دارد و از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، در مجموعه عملیات‌ مخفیانه علیه نیروهای روسی حضور داشته است.

آندری یوسف، سخنگوی این سازمان بدون اینکه مشخص کند چه زمانی مسمومیت رخ داده است، در گفتگو با خبرگزاری رویترز این خبر را تأیید کرد.

سرویس اوکراینی «بی‌بی‌سی» نیز به نقل از یوسف گزارش داد که چندین مقام سازمان اطلاعات نظامی اوکراین هم علائم خفیف‌تری از مسمومیت را تجربه کرده‌اند.

کایریلو بودانوف، اغلب به عنوان مغز متفکر پشت صحنه عملیات ضد حمله اوکراین به روسیه معرفی می‌شود و محبوبیت او در داخل و در غرب افزایش یافته است ولی در رسانه‌های روسی او را شخصیتی «نفرت‌انگیز» معرفی می‌کنند.

بودانف ۳۷ ساله، خود نیز هدف حملات متعددی از جمله انفجار ناقص خودروی بمب‌گذاری شده قرار گرفته است.

در صورت تأیید عمدی بودن مسمومیت همسر او، این موضوع، جدی‌ترین هدف گرفتن اعضای خانواده یک مقام برجسته اوکراینی در این جنگ ۲ ماهه خواهد بود.

مسمومیت ماریانا بودانوا، اولین‌بار توسط رسانه‌های اوکراینی گزارش شد.

نشریه «بابِل» نیز به نقل از منبعی ناشناس گفت که بودانوا در بیمارستان بستری است و در حال اتمام دوره درمان اثرات مسمومیت است.

یک رسانه اوکراینی نیز به نقل از منبع ناشناس دیگری گزارش داده است که سم، احتمالاً از طریق غذا وارد بدن خانم بودانوا شده است.

مسکو پیش از این، سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین را مسئول قتل یک وبلاگ‌نویس روس طرفدار جنگ و یک روزنامه‌نگار طرفدار جنگ در خاک روسیه دانسته بود. اوکراین دست داشتن در این قتل‌ها را رد کرده است.

همچنین رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که دادگاهی در مسکو، در ماه آوریل حکم بازداشت غیابی آقای بودانوف را به اتهام تروریسم صادر کرده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر