کد خبر: 171291
A

آمریکا: آماده‌ایم تحریم‌های ونزوئلا را متوقف کنیم

کاخ سفید اعلام کرد: آماده است در روزهای آینده لغو تحریم‌ها برای ونزوئلا را متوقف کند، اگر پیشرفت بیشتری در زمینه آزادی زندانیان سیاسی ونزوئلایی و آمریکایی‌های که «به اشتباه بازداشت شده‌اند» حاصل شود.

آمریکا: آماده‌ایم تحریم‌های ونزوئلا را متوقف کنیم

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کاخ سفید اعلام کرد: آماده است در روزهای آینده لغو تحریم‌ها برای ونزوئلا را متوقف کند، اگر پیشرفت بیشتری در زمینه آزادی زندانیان سیاسی ونزوئلایی و آمریکایی‌های که «به اشتباه بازداشت شده‌اند» حاصل شود.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، پس از ضرب‌الاجل تعیین شده برای نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا برای انجام برخی تعهدات، گفت: ایالات متحده از اعلامیه روز پنج‌شنبه مبنی بر اینکه نامزدهای مخالف ریاست‌جمهوری که از مناصب دولتی منع شده‌اند، می‌توانند به بالاترین دادگاه ونزوئلا شکایت کنند، استقبال می‌کند.

در مهم‌ترین لغو تحریم‌های سخت دوران ترامپ، واشنگتن یک مجوز عمومی شش ماهه را صادر کرد که به معاملات ایالات متحده با بخش حیاتی نفت و گاز ونزوئلا مجوز فعالیت داد و مجوز دومی را صادر کرد که به شرکت دولتی معدن طلای ونزوئلا اجازه صادرات می‌دهد. همچنین ممنوعیت ایالات متحده برای تجارت اوراق قرضه دولتی ونزوئلا در بازار ثانویه را حذف کرد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر