کد خبر: 172484
A

شروط حماس برای مذاکره با تل‌آویو/ هنیه: هرگونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس توهم و سراب است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در واکنش به اظهارات مکرر مقامات رژیم صهیونیستی درباره مرحله بعد از جنگ در غزه و توهم نابودی این جنبش، تاکید کرد که هرگونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس توهم و سرابی بیش نیست.

شروط حماس برای مذاکره با تل‌آویو/ هنیه: هرگونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس توهم و سراب است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، گفته است که این گروه برای پایان دادن به جنگ با اسرائیل آماده مذاکره است، اما تاکید کرد که هرگونه توافق نهایی باید به تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود.

 

در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که طی آن به ادامه جنگ در نوار غزه «تا پیروزی و نابودی حماس» متعهد شده بود، هنیه با بیان اینکه این جنبش از هر طرح و ایده‌ای برای پایان دادن به جنگ در غزه استقبال می‌کند، تاکید کرد: هر گونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس ناموفق خواهد بود و یک توهم و سراب است.

طبق گزارش شبکه فلسطین الیوم، رئیس دفتر سیاسی حماس طی یک سخنرانی تلویزیونی از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد توقف جنگ در نوار غزه و تلاش‌های عربستان و کمیته وزارتی مشترک عربی- اسلامی برای متوقف کردن جنگ در این باریکه استقبال کرد.

هنیه همچنین از کشورهای عربی درخواست کرد که همه گزینه‌ها را برای متوقف کردن تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بکار گیرند.

هنیه همچنین تاکید کرد که نظم بخشیدن به «خانه فلسطینی»، روند سیاسی تضمین‌کننده حق فلسطینیان برای برپایی کشور مستقل‌شان را به‌دنبال خواهد داشت. او گفت: حماس برای گفت‌وگو با اسرائیل آماده است و امیدوار است که گفت‌وگوهای آینده بتواند «خانه فلسطین را هم در کرانه باختری و هم در نوار غزه» سامان دهد. ما آماده گفتگو در مورد هر ترتیب یا ابتکاری هستیم که می‌تواند به تجاوز پایان دهد» و به «مسیری سیاسی که حق مردم فلسطین را برای داشتن کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس تضمین می کند» منجر شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نبرد طوفان الاقصی ضربه‌ای کاری به پیکره رژیم اشغالگر وارد کرد و این رژیم و رهبری نظامی و سیاسی آن را به لرزه درآورد. دلاوری‌های گردان‌های القسام و مقاومت در حال نمایش است و این دلاوری‌ها خسارت‌های سنگینی را به دشمن وارد می‌کند.

او در ادامه هشدار داد که هرگونه تلاش برای حذف حماس و سایر گروه‌های مسلح از توافق پس از جنگ یک "توهم" است و گفت که «جناح‌های مقاومت» باید در این روند مشارکت داشته باشند.

اظهارات هنیه یک روز پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که کشور فلسطینی مورد بحث نیست، و قول داد که هرگز «اشتباه اسلو» را تکرار نخواهد کرد، توافق صلح 1993 که نقشه راهی برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین ایجاد کرد. در حالی که تل آویو قبلاً این ایده را به طور اصولی پذیرفته، روند ایجاد شده توسط توافقنامه اسلو مدت‌هاست که شکسته شده و بیش از 30 سال بعد، نیروهای صهیونیستی به اشغال کرانه باختری ادامه می‌دهند، جایی که پایگاه‌های شهرک‌سازی یهودیان در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده‌اند.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر