کد خبر: 172863
A

وانگ ونبین: از بهبود روابط میان عربستان و ایران حمایت می‌کنیم/ وضعیت اخیر در خاورمیانه پیچیده و جدی است

سخنگوی وزارت خارجه پکن امروز اعلام کرد: پکن از بهبود روابط میان عربستان و ایران حمایت می‌کند.

وانگ ونبین: از بهبود روابط میان عربستان و ایران حمایت می‌کنیم/ وضعیت اخیر در خاورمیانه پیچیده و جدی است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه پکن امروز دوشنبه در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره نشست اخیر معاونان وزرای خارجه ایران، عربستان سعودی و چین در شهر پکن اعلام کرد: اولین نشست کمیته مشترک در سطح معاونان وزرا میان ایران، چین و عربستان سعودی ۱۵ دسامبر در پکن برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: در این دیدار پیشرفت های مثبت حاصل شده در روابط بین عربستان سعودی و ایران از زمان حصول توافق پکن مورد بررسی قرار گرفت و بر تعهد به اجرای کامل توافق پکن تاکید شد.

«وانگ ونبین» در ادامه افزود: چین آمادگی خود را برای ادامه ایفای نقش سازنده و حمایت از بهبود روابط عربستان سعودی و ایران اعلام می کند. مدیر «وانگ یی» (وزیر خارجه چین) در یک نشست گروهی با هیات های دو کشور، پیشنهاد ۳ ماده ای را در مورد بهبود روابط عربستان سعودی و ایران ارایه کرد: اول، متعهد ماندن به انتخاب راهبردی آشتی؛ دوم، پیشبرد روند بهبود روابط و سوم، رد تفرقه افکنی های خارجی.

این مقام چینی در ادامه اضافه کرد: ۳ طرف همچنین در مورد همکاری های سه جانبه در زمینه های مختلف گفتگو کردند و مواضع مشترک خود را در مورد مسایل مهم منطقه از جمله فلسطین اعلام کردند. وضعیت اخیر در خاورمیانه (غرب آسیا) پیچیده و جدی است. در چنین مواقعی، حل و فصل اختلافات و درگیری ها از طریق گفتگو، مشورت و راهکارهای سیاسی بیش از پیش ضروری است. آینده خاورمیانه (غرب آسیا) باید همیشه در دست مردم منطقه باشد. چین همیشه از مردم خاورمیانه (غرب آسیا) در جستجو برای یافتن مسیرهای مستقل توسعه حمایت خواهد کرد. ما همیشه از کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) مستقل در اتحاد و همکاری با یکدیگر برای یافتن راه حل هایی برای مسایل امنیتی در منطقه حمایت خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر