کد خبر: 172970
A

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، از هوش مصنوعی برای آغاز مبارزات انتخاباتی از زندان، استفاده کرد

حزب عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، از شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی او برای مبارزات انتخاباتی از زندان استفاده کرده است

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، از هوش مصنوعی برای آغاز مبارزات انتخاباتی از زندان، استفاده کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی بی سی: حزب عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، از شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی او برای مبارزات انتخاباتی از زندان استفاده کرده است.

حکم سه سال زندان عمران خان به اتهام فساد مالی در ماه اوت به حالت تعلیق درآمد، اما او همچنان در زندان است.

حزب تحریک انصاف پاکستان (پی‌تی‌آی) آقای خان، از هوش مصنوعی برای ساختن یک کلیپ صوتی برای سخنرانی در یک «گردهمایی مجازی» اینترنتی استفاده کرد.

پی‌تی‌آی گفت که سخنرانی آقای خان برگرفته از متنی بود که او از زندان نوشته بود و توسط وکلایش تایید شده بود.

این پیام صوتی چهار دقیقه‌ای که به هنگام پخش با اختلالات اینترنتی همراه بود، از طریق یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی پخش شد که به نظر می‌رسید صحبت می‌کرد. نت‌بلاکس، ناظر شبکه جهانی اینترنت گفته است که اختلالات پخش در این پیام صوتی با اقدامات قبلی برای سانسور فعالیت‌های آقای خان مطابقت دارد.

در این پیام، صداپیشه آقای خان گفت: «هموطنان پاکستانی من، ابتدا می‌خواهم تیم رسانه‌های اجتماعی را به خاطر این تلاش تاریخی تحسین کنم.»

 

«شاید همه شما بخواهید بدانید که حال من در زندان چطور است. امروز عزم من برای آزادی واقعی بسیار قوی است.»

 

آقای خان در حالی که از هوادارانش خواست تا به طور گسترده در انتخابات سراسری کشور شرکت کنند، گفت: «حزب ما اجازه برگزاری تجمعات عمومی را ندارد. افراد ما ربوده می‌شوند و خانواده‌هایشان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند».

 

انتخابات سراسری پاکستان قرار است هشتم فوریه برگزار شود.

 

اختلالات اینترنتی نگرانی‌هایی را در مورد شفافیت در مورد انتخابات آینده پاکستان ایجاد کرده است، به طوری که کاربران اینترنت از سرعت پایین اینترنت و کاهش سرعت شکایت دارند.

 

حزب پی‌تی‌آی گفت که شش میلیون نفر پیام صوتی چهار دقیقه‌ای عمران خان را در یوتیوب، شبکه اجتماعی ایکس (X) و فیسبوک دیده‌اند.

 

ذوالفقار بخاری، مشاور رسانه‌ای حزب تحریک انصاف پاکستان، گفت که این حزب در معرض سرکوب گسترده‌ای قرار گرفته و آقای خان از هرگونه تعامل عمومی یا سیاسی منع شده است.

 

آقای بخاری گفت: «ما فکر کردیم که بهتر است رای‌دهندگان را با چیزی که مستقیماً از سوی آقای خان می‌آید تشویق کنیم.»

 

او دولت موقت را متهم کرد که در تلاش برای کاهش گستره تجمعات سیاسی آنلاین «اقداماتی از جمله کاهش سرعت اینترنت را در سراسر کشور انجام می‌دهد.»

 

عمران خان، ستاره سابق بین‌المللی کریکت که بعدا سیاستمدار شد درتابستان گذشته در پنجم ماه اوت به اتهام اعلام نکردن پول به دست آمده از فروش هدایایی که در دوران نخست‌وزیری‌اش از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ دریافت کرده بود، به سه سال زندان محکوم شد.

 

در نتیجه این محکومیت، او به مدت پنج سال از شرکت در انتخابات منع شد.

 

وکلای آقای خان می‌گویند که از زمان برکناری او از قدرت در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ اتهام علیه او مطرح شده است.

 

از جمله این اتهامات افشای اسرار دولتی و سازماندهی اعتراضات خشونت‌آمیز است. در رابطه با این اتهامات، قرارهای بازداشت مختلفی هم صادر شده است.

 

آقای خان می‌گوید تمام اتهامات علیه او انگیزه سیاسی دارد اما مقامات آن را رد کرده‌اند.

 

ستاره سابق کریکت و سیاستمداری که از چشم ارتش افتاد

 

عمران خان ستاره سابق بین‌المللی کریکت است که بعدا سیاستمدار شد و اولین نخست‌وزیر تاریخ پاکستان شد که با رای عدم اعتماد برکنار شد.

 

او در ژوئیه ۲۰۱۸ با وعده مبارزه با فساد و اصلاح اقتصاد انتخاب شد. اما این تعهدات محقق نشد و دومین کشور بزرگ مسلمان جهان گرفتار بحران مالی شد.

 

درست کمتر از چهار سال پس از انتخاب شدن، او توسط مخالفانش در پارلمان از سمت نخست وزیری برکنار شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر وضعیت اقتصادی، عامل دیگر برکناری او این بود که محبوبیت‌اش را در نزد ارتش قدرتمند این کشور از دست داده بود.

 

بسیاری از ناظران اکنون می گویند بزرگترین مشکل او این است که او حمایت ژنرال هایی را که از زمان استقلال پاکستان در سال ۱۹۴۷ بر پاکستان تسلط داشته‌اند، از دست داده است.

 

در گذشته هم رهبران غیرنظامی که به دنبال حل برخی از مشکلات ریشه ای پاکستان بوده اند، در مسیر برخورد با این نهاد قرار گرفته اند.

 

اما آقای خان، ۷۰ ساله، هیچ نشانه‌ای از تمایل به ترک سیاست نشان نداده است و پس از برکناری هم وقت خود را صرف سخنرانی در تجمعات بزرگ حامیان خشمگین از برکناری اش از قدرت کرده است. او هنوز از حمایت قابل توجهی برخوردار است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر