کد خبر: 173293
A

ترامپ: هریس از بایدن بهتر است

دونالد ترامپ گفت، «کامالا هریس» معاون ریاست‌جمهوری ایالات متحده نسبت به «جو بایدن» عملکرد بهتری در هدایت کاخ سفید خواهد داشت.

ترامپ: هریس از بایدن بهتر است

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در گفت‌وگو با برنامه «هیو هیویت» مجری رادیو و خبرنگار محافظه‌کار آمریکایی بیان کرد: به نظر می‌رسد که بایدن به دلایل مختلفی درگیر هریس است. او باید هریس را انتخاب کند و من متوجه این قضیه هستم. اگر بایدن نتواند، ظاهرا دموکرات‌ها مجبور خواهند شد هریس را انتخاب کنند.

ترامپ در ادامه اظهاراتش با مقایسه بایدن و معاونش تاکید کرد: فکر می‌کنم هریس بهتر از بایدن باشد.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که نامزد انتخابات ۲۰۲۴ این کشور نیز می‌باشد، تاکنون در هیچکدام یک از چهار مناظره اصلی جمهوری‌خواهان شرکت نکرده و دلیل خود را «پیشتازی در نظرسنجی‌ها» عنوان کرده است. اما با این حال، او در گفت‌وگو با هیویت گفت، اگر پس از نتایج انتخابات اولیه ایالت نیوهمپشایر در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) نتایج «بسیار نزدیک» باشد، مایل است تا در مناظرات جمهوری‌خواهان حضور پیدا کند.

وی همچنین اشاره‌هایی مبنی بر شرکت در مناظرات انتخابات سراسری در آینده کرد اما در عین حال کمیسیون مربوط به مناظرات ریاست‌جمهوری که چنین برنامه‌هایی را سازماندهی می‌کند، به باد انتقاد گرفت.

ترامپ در این خصوص تصریح کرد: آن‌ها کاملا فاسد هستند. کاملا تمایلات سیاسی آن‌ها به سمت دموکرات‌ها است؛ البته خیلی شیک و خوب است که من از واژه تمایلات سیاسی استفاده می‌کنم. آن‌ها تماما فاسد و افتضاح هستند. با این همه، من در ۲۰ مناظره شرکت خواهم کرد حتی اگر توسط آن‌ها سازماندهی شوند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اشاره به بایدن، رقیب احتمالی‌اش گفت: من هرچه مناظره باشد در آن شرکت می‌کنم. من هر شب با این شخص (بایدن) مناظره خواهم کرد. اما او به موقع در مناظره حاضر نخواهد شد!

نتایج نظرسنجی جدیدی که توسط «امریکن ریسرچ گروپ» در ایالت نیوهمپشایر برگزار شده، نشان می‌دهد که «نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل تنها ۴ درصد از ترامپ عقب است.

دونالد ترامپ در پایان این گفت‌وگو ضمن آنکه این نظرسنجی را «تقلبی» خواند، گفت: یک تقلب و شیادی دیگر!

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شود. ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که وارد رقابت‌های ریاست جمهوری می‌شود. او در تعدادی از نظرسنجی‌ها از جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا هم پیشی گرفته است.

بحث و جنجال‌های همیشگی جو بایدن و دونالد ترامپ در روزهای اخیر مجددا شدت گرفته است. جو بایدن طی کارزار انتخاباتی‌اش در لس‌آنجلس مجددا تاکید کرد که دونالد ترامپ «تهدیدی برای دموکراسی» ایالات متحده است و ترامپ هم در واکنش، این اظهارات را «حقه و روایت نادرست دموکرات‌ها» خواند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر