کد خبر: 174094
A

درخواست اوکراین برای نشست اضطراری کمک مالی

نخست وزیر اوکراین نامه‌ای به یک گروه بین‌المللی هماهنگ کننده کمک‌های مالی به این کشور ارسال و از آنها نشستی اضطراری برای کمک مالی به کی‌یف را درخواست کرده است.

درخواست اوکراین برای نشست اضطراری کمک مالی

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین در حالی درخواست چنین نشستی را برای دیدار با اهداکنندگان غربی مطرح کرده که کی‌یف در مورد بودجه خود با "ابهام فوق‌العاده‌ای" مواجه است.

 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، شمیهال نامه‌ای را در ماه جاری میلادی برای پلتفورم چند ملیتی هماهنگ کننده اهداکنندگان مالی برای اوکراین ارسال و به اهداکنندگان غربی تاکید کرد تا برای پوشش کاستی‌های بودجه این کشور، کمک کنند.

بلومبرگ نیز نوشت، نخست وزیر اوکراین در این نامه نوشته است: برای حفظ ثبات اقتصاد کلان، دریافت منابع مالی خارجی کافی، سریع و قابل پیش بینی از ژانویه ۲۰۲۴ ضروری است.

در این نامه همچنین آمده است، احتمال انجام مذاکرات درباره پروژه‌های احیا و بازسازی وقتی که نمی‌توانیم اولویت‌های بودجه ۲۰۲۴ را اجرا کنیم، سخت و دشوار است.

این نامه درحالی نوشته شده که کنگره آمریکا نتوانست بسته کمک مالی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین را در بحبوحه چندین ماه درگیری‌های داخلی تصویب کند، در حالی که مجارستان بسته کمک مالی چهار ساله اتحادیه اروپا برای اوکراین به ارزش ۵۵ میلیارد دلار را در نشست شورای اروپا در اواسط دسامبر وتو کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر