کد خبر: 175963
A

ترامپ وعده‌اش درباره پایان دادن به جنگ اوکراین را تکرار کرد

دونالد ترامپ در پی اولین پیروزی‌اش در کارزار رقابت مقدماتی تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه بار دیگر ادعایش را مبنی بر اینکه بعد از بازگشت به کاخ سفید سریعا به جنگ روسیه و اوکراین پایان خواهد داد،‌ تکرار کرد.

ترامپ وعده‌اش درباره پایان دادن به جنگ اوکراین را تکرار کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری پیشتاز در رقابت مقدماتی حزب جمهوریخواه بعد از کسب پیروزی در ایالت آیووا بار دیگر وعده داد چنانچه در انتخابات ۲۰۲۴ مجددا به ریاست جمهوری آمریکا برسد به جنگ روسیه و اوکراین سریعا پایان می‌دهد.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، ترامپ که دوشنبه شب در انتخابات مقدماتی آیووا با برتری قاطعی بر دیگر رقبای جمهوریخواهش پیروز شد ادعا کرد اگر او همین الان رئیس جمهور آمریکا بود نه بحران اوکراین و نه جنگ حماس و رژیم صهیونیستی هیچ کدام اتفاق نمی‌افتادند. او گفت که مطمئنا در صورت بازگشت به کاخ سفید خواهد توانست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برای آنکه یک توافق صلح منعقد کنند به پای میز مذاکره برگرداند.

او به هوادارانش در شهر دموین، مرکز ایالت آیووا گفت: «وضعیت اوکراین بسیار وحشتناک است، وضعیت اسرائیل بسیار وحشتناک است، ما قرار است آنها را حل و فصل کنیم. ما قصد داریم آنها را خیلی سریع حل کنیم. من رئیس جمهور پوتین را خیلی خوب می‌شناسم. من زلنسکی را خوب می‌شناسم. ما قرار است آنها را به تعامل واداشته و خیلی سریع این جنگ را حل کنیم.»

ترامپ در رقابت مقدماتی ایالت آیووا توانست با اختلاف حدود ۳۰ درصدی دیگر رقبای جمهوریخواه خود را شکست دهد و رکورد قبلی برتری در این رقابت که به سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد را به دو برابر افزایش دهد. او به این ترتیب همچنین کاندیدای پیشتاز برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ است.

او پیشتر نیز چند بار ادعا کرده که می‌تواند در صورت بازگشت به ریاست جمهوری جنگ اوکراین و روسیه را در عرض تنها ۲۴ ساعت حل و فصل کند.

ترامپ همچنین گفت، رهبری «ضعیف» بایدن در ریاست جمهوری منجر به جنگ در اوکراین و حمله حماس به رژیم صهیونیستی و جنگ این رژیم در غزه شد. او مدعی شد که جلوی چنین اتفاقاتی را با رویکرد «صلح از طریق قدرت» خواهد گرفت.

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره بحران اوکراین گفت: «این بحران هرگز نباید اتفاق می‌افتاد. حالا شما این همه کشته دارید که خیلی بیشتر از چیزی است که مردم درک می‌کنند. ارقام این مرگ و میر خیلی فراتر از آن چیزی که هر کسی امکانپذیر بداند، است. شما در سالهای آینده این موضوع را خواهید فهمید.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر