کد خبر: 178287
A

حکم دادگاهی در آمریکا: دونالد ترامپ مصونیت ریاست جمهوری ندارد

دادگاهی در آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ مصونیت ریاست جمهوری ندارد و می‌تواند به اتهام توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. ترامپ در این پرونده حقوقی تاریخی مدعی شده بود که از اتهامات کیفری برای اعمالی که به گفته او در حیطه وظایفش به عنوان رئیس‌جمهور بود، مصون است.

حکم دادگاهی در آمریکا: دونالد ترامپ مصونیت ریاست جمهوری ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بی بی سی: دادگاهی در آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ مصونیت ریاست جمهوری ندارد و می‌تواند به اتهام توطئه برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

ترامپ در این پرونده حقوقی تاریخی مدعی شده بود که از اتهامات کیفری برای اعمالی که به گفته او در حیطه وظایفش به عنوان رئیس‌جمهور بود، مصون است.

اما حکم دیروز(سه‌شنبه) دادگاهی در واشنگتن دی‌سی این ادعا را رد کرد.

این یک شکست برای آقای ترامپ است که سال‌ها با استناد به مصونیت ریاست جمهوری با پرونده‌های متعدد مبارزه می‌کرد.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور سابق علیه این حکم تجدیدنظر کند، به این معنی که پرونده می‌تواند در نهایت به دادگاه عالی برود که در آن محافظه‌کاران اکثریت را دارند.

جک اسمیت، بازرس ویژه آمریکا، ترامپ ۷۷ ساله را به توطئه برای براندازی پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ و ارتکاب تقلب برای ماندن در قدرت متهم کرده است.

محاکمه در آن پرونده ابتدا برای ۴ مارس برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل انتظار صدور حکم در مورد ادعای مصونیت به تعویق افتاد.

اگر پرونده به دادگاه عالی کشیده شود، ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها به تعویق بیفتد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر