کد خبر: 178322
A

نخست وزیر چین: درهای چین به روی استعداد‌های خارجی سراسر جهان باز است

بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG گزارش داد که لی کیانگ، نخست وزیر چین در پکن گفت: راه توسعه چین باز است و این کشور از استعدادهای سراسر جهان استقبال می‌کند.

نخست وزیر چین: درهای چین به روی استعداد‌های خارجی سراسر جهان باز است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG گزارش داد که لی کیانگ، نخست وزیر چین در پکن گفت: راه توسعه چین باز است و این کشور از استعدادهای سراسر جهان استقبال می‌کند.

لی این اظهارات را هنگام ملاقات با برندگان جایزه دوستی دولت چین در سال ۲۰۲۳ و نمایندگان کارشناسان خارجی که در چین پیش از سال نو قمری چین کار می‌کنند، بیان کرد.

او ضمن تبریک سال نو و تبریک صمیمانه به کارشناسان خارجی و نزدیکان آن‌ها، از مراقبت و حمایت طولانی مدت آن‌ها از توسعه چین تشکر کرد.

در این مراسم کارشناسانی از سوییس، آلمان، برزیل، جمهوری کره، تایلند، روسیه و سایر کشورها در مورد

همکاری نوآوری علمی و فناوری، توسعه سبز و آموزش پرسنل سخنرانی کردند.

همچنین لی از نقش مهم کارشناسان خارجی در ارتقای توسعه اقتصادی و اجتماعی چین و تبادلات مردمی قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه چین در حال پیشبرد حرکت مدرنیزاسیون خود با توسعه با کیفیت بالا به روشی همه جانبه است، افزود چین سرزمین پرجنب و جوش توسعه و پر از فرصت است که فضای وسیعی را برای کارشناسان خارجی و سایر استعدادها برای توسعه خود فراهم می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد که کارشناسان خارجی به مشارکت عمیق در توسعه چین ادامه دهند، استعدادهای خود را در صحنه بزرگ مدرنیزاسیون به سبک چینی کامل کنند و همچنان به عنوان پل ارتباطی بین چین و سایر نقاط جهان خدمت کنند.

لی در ادامه افزود که دولت چین به بهبود سیاست های مربوطه، تسهیل بیشتر مبادلات پرسنل، تقویت حفاظت از حقوق مالکیت معنوی و سایر حقوق و منافع، و ایجاد محیطی بهتر برای استعدادهای خارجی برای کار و زندگی در چین ادامه خواهد داد.

پیش از این نشست، شن ییقین، عضو شورای ایالتی چین، جایزه دوستی را به برگزیدگان اهدا کرد و در مراسم اهدای جوایز که در تالار بزرگ مردم برگزار شد، سخنرانی کرد.

جایزه دوستی جایزه ای برای قدردانی از کارشناسان خارجی است که سهم برجسته‌ای در اصلاحات و توسعه چین داشته‌اند. ۵۰ کارشناس خارجی جایزه دوستی دولت چین در سال ۲۰۲۳ را دریافت کردند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر