کد خبر: 178369
A

حماس: ادامه مذاکرات منوط به برقراری آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از غزه است

محمد نزال، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه قطری «العربی» تاکید کرد درصورتی که اشغالگران از نوار غزه عقب‌نشینی نکنند و برسر برقراری آتش‌بس دائمی توافقی حاصل نشود مذاکرات نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

حماس: ادامه مذاکرات منوط به برقراری آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از غزه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد نزال، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه قطری «العربی» تاکید کرد درصورتی که اشغالگران از نوار غزه عقب‌نشینی نکنند و برسر برقراری آتش‌بس دائمی توافقی حاصل نشود مذاکرات نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

این اظهارات پس از تحویل پاسخ جنبش حماس به توافق پیشنهادی نشست پاریس و اظهارات منابع مطلع درباره اصلاحات در آن بیان شد.

محمد نزال تصریح کرد پیشنهاد جنبش حماس شامل سه مرحله است که هر مرحله ۴۵ روز به طول می‌انجامد.

وی در ادامه افزود نخستین مرحله دربرگیرنده برقراری یک آتش‌بس قبل از توافق بعدی بر سر آتش‌بس دائمی است.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره این پیشنهاد به مصر و قطر ارائه کرده است.

مقاومت حماس اعلام کرد با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است، با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

پس از آن «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دوحه اعلام کرد پاسخ حماس را برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است.

الاخبار در گزارشی در این باره نوشت: طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی نسخه‌ای از پاسخ حماس را دریافت کردند که شامل سه صفحه، یک اصلاحیه در سند «توافق چارچوب» پاریس و همچنین ضمیمه‌ای ویژه شامل ضمانت‌ها و خواسته‌هایی با هدف توقف تجاوز و رفع آثار آن است.

طبق پیشنهاد حماس، هدف از این توافقنامه، توقف عملیات نظامی متقابل میان طرفین، دستیابی به آرامش کامل و پایدار، تبادل اسرا میان ۲ طرف، پایان محاصره غزه، بازسازی، بازگرداندن ساکنان و آوارگان به خانه‌های خود و تامین سرپناه و ملزومات امدادی برای ساکنان تمام مناطق نوار غزه طی سه مرحله است.

طبق بیانیه دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که صبح امروز (چهارشنبه) منتشر شد، تل‌آویو پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس را از میانجیگران دریافت کرده و در حال بررسی آن به همراه سازمان جاسوسی موساد است.

منابع نیز به الجزیره گفتند که حماس از قطر، مصر، آمریکا، ترکیه، روسیه و سازمان ملل خواسته است که ضامن اجرای این توافق باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر