کد خبر: 179865
A

آمریکا و انگلیس الحدیده یمن را مورد هدف قرار دادند

جنگنده‌های آمریکایی-انگلیسی بار دیگر مناطقی از یمن را هدف قرار دادند.

آمریکا و انگلیس الحدیده یمن را مورد هدف قرار دادند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جنگنده‌های آمریکایی-انگلیسی بار دیگر مناطقی از یمن را هدف قرار دادند.

در همین ارتباط گفته شده است که منطقه الجبنه در شمال شهر ساحلی الحدیده در دریای سرخ در غرب کشور یمن را طی دو نوبت حمله با فاصله زمانی نزدیک به هم مورد هدف قرار گرفتند.

پیش از این نیز، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در اشاره به تنش‌ها در دریای سرخ اذعان کرده بود که نیروهای یمنی دارای ذخایر زیادی از تجهیزات نظامی هستند و ما برای کاهش این ذخایر نظامی تلاش می‌کنیم.

پنتاگون همچنین درباره هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط نیروهای یمنی گفت: تایید می‌کنیم که پهپاد MQ ۹ در یمن منهدم شد و نشانه‌ها حاکی از آن است که این پهپاد توسط موشک زمین به هوای نیروهای یمنی سرنگون شده است.

وزارت دفاع آمریکا همچنین افزود که نیروهای ما از ۴ فوریه در عراق و سوریه مورد حمله قرار نگرفته اند، اما شاهد افزایش حملات یمنی‌ها بوده‌ایم.

امروز همچنین یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از عملیات‌های جدید ارتش یمن علیه آمریکا و اسرائیل خبر داد.

سریع اعلام کرد: نیروی پهپادی ارتش با به کارگیری چندین پهپاد، عملیاتی نظامی را در دریای سرخ و دریای عرب علیه چند ناو متخاصم آمریکایی به انجام رساند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: همچنین نیروی پهپادی ارتش برخی مواضع حساس دشمن اسراییلی را در منطقه ام الرشاش در جنوب فلسطین اشغالی با چند پهپاد دیگر هدف قرار داد.

سریع با اشاره به حمله موشکی به یکی کشتی اسرائیلی افزود: نیروی دریایی ارتش نیز کشتی اسراییلی «MSC SILVER» را در خلیج عدن با چند اژدر مناسب هدف گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: این عملیات‌ها در راستای یاری ملت مظلوم فلسطین که مورد هجوم و محاصره قرار دارد و همچنین در پاسخ به حمله‌های آمریکا و انگلیس به کشور ما به انجام رسیده‌اند.

منبع: همشهری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر