کد خبر: 180151
A

رهبر اکثریت سنا: اوکراین بدون کمک‌های آمریکا جنگ را می‌بازد

رهبر اکثریت سنای آمریکا که به اوکراین رفته گفت: زلنسکی در دیدار با قانونگذاران آمریکایی اعلام کرده کی‌یف تنها می‌تواند با کمک نظامی واشنگتن در جنگ با روسیه پیروز شود و قطعا بدون کمک‌های آمریکا می‌بازد.

رهبر اکثریت سنا: اوکراین بدون کمک‌های آمریکا جنگ را می‌بازد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا به همراه هیاتی از قانون‌گذاران این کشور و در سفری به کی‌یف همچنین هشدار داد «اوکراین همین الان هم در حال باخت در این جنگ با روسیه است.»

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، شومر همچنین پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین به مساله از سرگیری کمک‌های آمریکا که در بحبوحه مقاومت جمهوری خواهان در کنگره متوقف شده، اشاره کرد.

وی به روزنامه نیویورک تایمز گفت: با هرکسی شامل زلنسکی و سایر مقام‌های اوکراین که صحبت کردیم این مساله را شفاف‌سازی کردیم که اگر اوکراین این کمک‌ها را دریافت کند، در جنگ با روسیه می‌برد و روسیه را شکست می‌دهد. اما اگر این کمک‌ها ارسال نشود، به طور قطع در این جنگ می‌بازد.

شومر در نخستین سفرش به اوکراین با همراهی گروهی از قانونگذاران دموکرات با زلنسکی و ژنرال «الکساندر سیرسکی»، فرماندهی کل نیروهای مسلح اوکراین دیدار کند. بنا بر گزارش‌ها، این سفر به منظور اجازه دادن به سناتورها برای تعیین «نیازهای زمان جنگ» اوکراین سازماندهی شده بود.

رهبر اکثریت سنای آمریکا با اشاره به عقب نشینی اخیر نیروهای اوکراینی از شهر آودیوکا گفت: می‌توانیم شواهد بسیار قوی و مشخصی در مورد اینکه چرا اوکراین برای نخستین بار در حال شکست خوردن در جنگ است یا می‌دانید، منظورم همین عقب نشینی است، ارائه کنیم.

وی همچنین به کمبود مهمات برای نیروهای اوکراینی تاکید کرده و قول داد که این مساله را با قانونگذاران آمریکایی مطرح و به آنها برای کمک‌های بیشتر تاکید کند.

در حالی که سناتورها بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای کی‌یف را در اوایل ماه جاری میلادی تصویب کردند، مخالفت شدید جمهوری خواهان مجلس نمایندگان این لایحه را متوقف کرده است.

نمایندگان جمهوری‌ خواه همچنان خواستار کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌تر برای جلوگیری از جریان مهاجرت غیرقانونی هستند و تلاش کرده‌اند این موضوع را با کمک‌های مجدد به اوکراین مرتبط کنند، در حالی که «مایک جانسون»، رئیس جمهوری ‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از رای‌گیری برای این لایحه خودداری کرد.

اگرچه واشنگتن پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، به سرعت به پشتیبان اصلی کی‌یف تبدیل شده، اما پس از اینکه ضد حمله تابستانی اوکراین در باز پس گیری اراضی خود شکست خورد، کمک‌های آمریکا نیز کاهش یافت. مقام‌های اوکراینی بارها خواستار حمایت بیشتر در میان شکست‌های میدان نبرد شده‌اند و زلنسکی گفته که نیروهایش به مهمات توپخانه، مهمات دوربرد، جنگنده و سایر تجهیزات نظامی نیاز دارند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر