کد خبر: 180355
A

وزیر خارجه سابق اسرائیل: هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را نمی‌دهیم

الی کوهن، وزیر خارجه سابق اسرائیل اعلام کرد: «اسرائیل هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را حتی اگر به ضرر توسعه توافقات صلح با کشورهای منطقه باشد، نخواهد داد.»

وزیر خارجه سابق اسرائیل: هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را نمی‌دهیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه هفت اسرائیل گزارش داد که الی کوهن، وزیرخارجه سابق این رژیم اعلام کرد: «اسرائیل هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را حتی اگر به ضرر توسعه توافقات صلح با کشورهای منطقه باشد، نخواهد داد.»

وی در ادامه افزود: « در این دوره، اگر کسی بگوید که بهای توسعه توافقات صلح، تشکیل کشور فلسطین است، من از گسترش توافقات صلح دست می‌کشم.»

وزیرخارجه سابق اسرائیل همچنین تصریح کرد: «این دولت ماست و امنیت بالاتر و مهم‌تر از همه چیز است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواهان آن است با یک دستاورد سیاسی به انتخابات برسد.»

وی در پاسخ به سوالی درخصوص دستیابی به توافق برای تشکیل کشور فلسطین گفت: «ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم بدون تشکیل کشور فلسطین، توافقات صلح ایجاد کنیم. این تصور در جناح چپ وجود داشت که این امر بدون تشکیل کشور فلسطین غیرممکن است اما صلح توسط قدرتمندان ایجاد می‌شود. هیچکس با ما صلح نمی‌کند مگر اینکه از نظر امنیتی و مادی قوی باشیم.»

الی کوهن ادامه داد: «اتفاقاً کسانی که با ما صلح کردند این کار را انجام دادند زیرا ما قدرتمند هستیم. به همین دلیل است که آنها اکنون نحوه رفتارمان را بررسی می‌کنند، بنابراین ما نیاز به اتخاذ یک تصمیم واضح و بدون ابهام داریم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر