کد خبر: 180758
A

متیو میلر: شراکت نظامی تهران و مسکو برای اوکراین و جامعه بین‌المللی خطرناک است

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا؛ پرتاب ماهواره ایرانی «پارس ۱» از طریق پرتاب‌گر روسی سایوز را نشانگر تعمیق شراکت نظامی میان ایران و روسیه تلقی کرد.

متیو میلر: شراکت نظامی تهران و مسکو برای اوکراین و جامعه بین‌المللی خطرناک است
به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری با مطرح کردن اظهاراتی علیه همکاری‌های دفاعی روسیه و ایران به سوالی درباره پرتاب ماهواره ایرانی «پارس۱» از طریق پرتابگر روسی پاسخ داد.
 
متیو میلر؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا؛ پرتاب ماهواره ایرانی «پارس ۱» از طریق پرتاب‌گر روسی سایوز را نشانگر تعمیق شراکت نظامی میان ایران و روسیه تلقی کرد.
 
میلر در بخشی از نشستی خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ارزیابی وزارت امور خارجه آمریکا درباره پرتاب ماهواره ایرانی توسط روسیه به مدار زمین چیست، با اشاره به شراکت نظامی ایران و روسیه عنوان کرد: همان طور که پیشتر، چند بار به طور علنی هشدار داده‌ایم، این شراکت برای اوکراین، همسایگان ایران و جامعه بین‌المللی خطرناک است.
 
میلر در ادامه اظهاراتش گفت: ما توان خود برای اقدام در پاسخ به شراکت نظامی میان روسیه و ایران را در هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدانمان نشان داده‌ایم و اگر ایران پا فراتر بگذارد و موشک‌های بالستیک به روسیه بفروشد، به شما اطمینان می‌دهم که پاسخ جامعه بین‌المللی سریع و شدید خواهد بود.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در ایران در اظهاراتی انتخابات ایران را فاقد شفافیت خواند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر