کد خبر: 181497
A

آمریکا: هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

لورا هولگیت سفیر ایالات متحده آمریکا در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعا کرد: ما درباره ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده ای که ایران به حفظ آن ادامه می دهد، نگرانی جدی داریم

آمریکا: هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سفیر ایالات متحده آمریکا در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تکرار ادعاهای سیاسی و نخ‌نما علیه‌ برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ادعا کرد که پیشرفت‌های اتمی ایران، ماهیت فعالیت‌های این کشور را زیر سئوال برده است.

لورا هولگیت طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای دفتر نمایندگی ایالات متحده نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین منتشر شد ادعا کرد: ما درباره ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده ای که ایران به حفظ آن ادامه می دهد، نگرانی جدی داریم.

وی با چشم‌پوشی از زرادخانه‌های مملو از تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی ادعا کرد: امروز هیچ کشور دیگری اورانیوم غنی شده با غنای ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند. ایران باید تمام و نه فقط بخشی از ذخایر ۶۰ درصدی خود را کاهش دهد و تولید اورانیوم غنی شده با خلوص ۶۰ درصد را به طور کامل متوقف کند.

سفیر آمریکا با اشاره به تدابیر جبرانی ایران در برجام در پی خروج غیرقانونی کشورش از این توافق، ادعا کرد که اقدامات ایران، «سؤالات مهمی را در رابطه با ماهیت فعالیت های هسته ای ایران ایجاد کرده است»

هولگیت در بخش دیگری از سخنان ادعایی خود به تصمیم ایران برای لغو مجوز تعدادی از بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که درچارچوب حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان صورت گرفت، اشاره و ادعا کرد: چنین اقداماتی سودمند نیست و ما درخواست مدیرکل آژانس از ایران را برای لغو آنها تکرار می کنیم. ایران باید به جای تضعیف تضمین های اساسی آژانس، در راستای ایجاد اعتماد بین المللی گام بردارد.

وی در پایان مدعی شد: سطح همکاری ایران با آژانس غیرقابل قبول است و بسیار کمتر از انتظاراتی است که توسط مدیرکل و شورای حکام بیان شده است. در صورتی که همکاری ایران با آژانس به طور چشمگیری بهبود نیابد، شورا باید برای انجام اقدامات بیشتر آماده باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر