کد خبر: 181683
A

بازداشت یک نظامی آمریکایی به اتهام فروش اطلاعات محرمانه به چین

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یکی از نظامی‌ها و تحلیل‌گران اطلاعاتی ارتش این کشور را به اتهام فروش اطلاعات محرمانه نظامی و حساس به دولت چین بازداشت کرده است.

بازداشت یک نظامی آمریکایی به اتهام فروش اطلاعات محرمانه به چین

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهبان کوربین شولتز، تحلیل‌گر ارتش آمریکا، به اتهام فروش اطلاعات محرمانه و حساس نظامی به دولت چین در ازای دریافت پول یازداشت شده است.

این نظامی ارتش آمریکا در پایگاه نظامی فورت کمپبل در ایالت کنتاکی بازداشت شده و به گفته هنری لوِنتیس، دادستان منطقه‌ای ایالت تنسی شولتز، از ژوئن ۲۰۲۲ فروش اطلاعات رو آغاز کرده بود و پس از تحقیقات اف‌بی‌آی و واحد ضدجاسوسی ارتش آمریکا اخیرا بازداشت شد.

بنابر اعلام دفتر دادستانی کوربین شولتز در ازای ارائه اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا به چین، ۴۲ هزار دلار دریافت کرده است.

ونتیس گفت که شولتز به توطئه برای به دست آوردن و افشای اطلاعات دفاع ملی، صدور داده های فنی مرتبط با مقالات دفاعی بدون مجوز، توطئه برای صدور مقالات دفاعی بدون مجوز و رشوه از یک مقام دولتی متهم شده است.

به گفته دادستان هنری لوِنتیس، این نظامی و تحلیلگر ارتش آمریکا سطح دسترسی بالایی به اسناد فوق‌محرمانه داشته، به توطئه برای به‌دست‌آوردن و افشای اطلاعاتِ دفاع ملی آمریکا، خروج به داده‌های فنی مرتبط با مووعات دفاعی بدون داشتن مجوز لازم، توطئه برای خارج‌کردن جزییات برنامه‌های دفاعی بدون مجوز و دادن رشوه به یک مقام دولتی متهم است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر