کد خبر: 181903
A

سردسته فرانسوی یک گروه نئونازی کشته شد

براساس اعلام منابع آگاه، فرمانده یک گروه نئونازی حامی اوکراین، در نزدیکی شهر «آودیوکا» کشته شد.

سردسته فرانسوی یک گروه نئونازی کشته شد

به گزاش سایت دیده‌بان ایران؛ به گفته منابع آگاه، سزار اوژارد، سردسته فرانسوی یک گروه نئونازی که در جنگ اوکراین، از جانب ارتش این کشور می‌جنگید، در نزدیکی شهر آودیوکا که به‌تازگی نیروهای کی‌یف از آن عقب‌نشینی کرده‌اند، کشته شد.

این منابع تایید کرده‌اند که شواهدی مبنی بر همکاری او با سرویس مخفی فرانسه وجود دارد. سرگئی رودسکوی، معاون اول ستاد کل نیروهای مسلح روسیه پیش‌تر گفته بود که «پرسنل نظامی ناتو، در پوشش مزدور، سامانه‌های پدافندی، موشک‌اندازهای چندمنظوره و سامانه‌های موشکی تاکتیکی اوکراین را هدایت می‌کنند».

ایگور کیماکوفسکی، رییس، جمهوری خودمختار دونتسک که از سوی روسیه منصوب شده است نیز گفته بود که «در پی عملیات پاکسازی در منطقه آودیوکا، اجساد نیروهای نظامی با نشانه‌ها و علائم آمریکایی و لهستانی یافت شده است».

ویکتور وودولاتسکی، عضور دومای دولتی روسیه یادآور شده است که «نیروهای روس در منطقه آودیوکا، اجساد مزدوران خارجی را پیدا کرده‌اند. هویت آن‌ها نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو یعنی لهستان، آلمان و فرانسه و تعدادی دیگر از کشورها اعلام شده است».

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که «نیروهای مسلح این کشور حمله دقیقی را علیه یک پادگان موقت شبه‌نظامیان خارجی عمدتا فرانسوی در منطقه خارکیف، انجام داده است». به گفته وزارت دفاع روسیه، «در این حمله ۶۰ شبه‌نظامی کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند». پس از این حمله، پیر لِوی، سفیر فرانسه در مسکو به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر