کد خبر: 182475
A

ادعای تلگراف: برخی بمب‌های ایرانی که حزب‌الله علیه اسرائیل استفاده می‌کند از مسیر اروپا قاچاق می‌شود

روزنامه «تلگراف» روز پنجشنبه، ۲۴ اسفند، در گزارشی مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران از بنادر اروپایی برای ارسال محموله‌های تسلیحاتی به حزب‌الله، گروه تحت حمایت خود در لبنان، استفاده می‌کند.

ادعای تلگراف: برخی بمب‌های ایرانی که حزب‌الله علیه اسرائیل استفاده می‌کند از مسیر اروپا قاچاق می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه «تلگراف» روز پنجشنبه، ۲۴ اسفند، در گزارشی مدعی شد؛ جمهوری اسلامی ایران از بنادر اروپایی برای ارسال محموله‌های تسلیحاتی به حزب‌الله، گروه تحت حمایت خود در لبنان، استفاده می‌کند.

این روزنامه بریتانیایی به نقل از یک منبع آگاه، بدون ذکر نام او،  مدعی شد نیروهای مقاومت حزب‌الله موشک‌ها و بمب‌ها را از کشتی‌هایی تحویل می‌گیرد که در بنادر بلژیک، اسپانیا و ایتالیا پهلو می‌گیرند.

بنابر ادعای این منبع، از وقتی که نیروی هوایی ارتش اسرائیل محموله‌هایی را که از طریق زمینی از عراق به سوریه وارد می شدند هدف قرار داد، جمهوری اسلامی به حمل سلاح از طریق دریا روی آورده است.

بر اساس ادعاهای غیر اثبات شده  در این گزارش، برای پنهان کردن مقصد نهایی، سلاح‌ها و سایر کالاها قبل از حرکت کشتی‌ها به بنادر آنتورپ در بلژیک، والنسیا در اسپانیا و راونا در ایتالیا، به بندر لاذقیه در سوریه حمل می‌شود.

تلگراف از قول یک منبع ارشد اطلاعاتی در اسرائیل ادعا کرده است: «استفاده از بنادر اروپایی، به پنهان کردن محموله‌ها، تغییر محل اولیه بارگیری با تعویض بارنامه‌ها، و نیز تعویض کانتینرها کمک می‌کند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر