کد خبر: 182757
A

نتانیاهو بایدن را به باد انتقاد گرفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در سخنانی از موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال جنگ غزه به شدت انتقاد کرد و از او خواست تا هفتم اکتبر، روز شروع عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل را فراموش نکند.

نتانیاهو بایدن را به باد انتقاد گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: «با این سرعت، وجدان اخلاقی خود را از دست دادید و به دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا، می خواهید جنگ متوقف شود؟».

وی خطاب به دولت آمریکا افزود: هفتم اکتبر(روز شروع عملیات طوفان الاقصی) را فراموش کرده‌اید؟ به جای فشار آوردن به اسرائیل، فشار را بر حماس اعمال کنید.

نتانیاهو درباره حمله احتمالی به رفح د رجنوب نوار غزه نیز گفت: اگر اکنون و قبل از دستیابی به تمام اهداف، جنگ را متوقف کنیم، به این معنی است که اسرائیل در جنگ شکست خورده است و ما چنین اجازه‌ای را نخواهیم داد.

 وی اضافه کرد: هیچ فشار بین‌المللی ما را از دستیابی به تمام اهداف جنگ باز نخواهد داشت، ما به رفح حمله می‌کنیم و اقدام ما در آنجا چند هفته به طول خواهد انجامید.

وی همچنین اظهار کرد: فشار بین‌المللی برای توقف جنگ از طریق برگزاری انتخابات وجود دارد، اما ما تسلیم این فشارها نخواهیم شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بی‌توجهی به تمامی قوانین و درخواست‌های نهادهای بین‌المللی، بر ضرورت حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه تاکید دارد و همین مساله حتی منجر به تشدید اختلافات میان وی و رئیس جمهوری آمریکا شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر