کد خبر: 182930
A

مصاحبه پرحاشیه ایلان ماسک؛ از تایید استفاده از داروی کتامین تا ملاقات با دونالد ترامپ

ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس و بنیانگذار شرکت تسلا، روز دوشنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در مصاحبه‌ای مفصل با دان لمون گزارشگر سابق شبکه سی‌ان‌ان‌ در شبکه اجتماعی ایکس شرکت کرد.

مصاحبه پرحاشیه ایلان ماسک؛ از تایید استفاده از داروی کتامین تا ملاقات با دونالد ترامپ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس و بنیانگذار شرکت تسلا، روز دوشنبه ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در مصاحبه‌ای مفصل با دان لمون گزارشگر سابق شبکه سی‌ان‌ان در شبکه اجتماعی ایکس شرکت کرد.

او در این مصاحبه درباره موضوعات مختلفی از از مهاجرت گرفته تا علائم افسردگی و استفاده‌اش از کتامین برای کاهش علائم آن به صحبت پرداخت. 

وی درباره پست‌های خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «من از ایکس برای ارسال جوک، گاهی اوقات چیز‌های بی‌اهمیت و گاهی اوقات چیز‌هایی که اهمیت زیادی دارند، استفاده می‌کنم.»

ایلان ماسک در واکنش به ادعا‌هایی که می‌گویند او ممکن است وقت ارسال پست‌هایش «مست» بوده باشد، گفت «تقریبا همیشه» به هنگام پست کردن در اواخر شب در ایکس هوشیار است. او گفت: «من نمی‌نوشم، واقعاً نمی‌نوشم.»

گزارشگر سپس در مورد موضوعی پرسید که ماسک قبلاً به طور عمومی در مورد آن صحبت کرده بود: استفاده او از «کتامین»، دارویی کنترل‌شده که در محیط‌های پزشکی برای مبتلایان به افسردگی مقاوم به درمان استفاده می‌شود.

او پیشتر گفته بود برای درمان افسردگی، از دوز‌های پایین داروی کتامین استفاده می‌کند و همچنین دیده شده که او این دارو را به صورت تفریحی نیز مصرف می‌کند. ایلان ماسک ابتدا گفت که برای مصرف این دارو نسخه پزشکی دارد، با این حال لحظاتی بعد گفت که «سوال پرسیدن از کسی در مورد نسخه پزشکی‌اش خیلی خصوصی است.»

او درباره مصرف این دارو گفت: «آن را مواقعی مصرف می‌کنم که در مغزم نوعی حالت شیمیایی منفی مانند افسردگی احساس می‌کنم». به گفته وی کتامین می‌تواند برای کاهش «چارچوب ذهنی منفی» مفید باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند تا به حال در مصرف این دارو زیاده‌روی کرده باشد گفت: «اینطور فکر نمی‌کنم. اگر بیش از حد کتامین استفاده کرده باشید، واقعاً نمی‌توانید کار را انجام دهید و من خیلی کار دارم.»

کتامین معمولا در زمینه پزشکی به عنوان یک داروی بیهوشی استفاده می‌شود، اما می‌تواند به صورت غیرقانونی به عنوان روانگردان در پارتی‌ها نیز استفاده شود. این دارو معمولا به صورت پودر سفید، محلول مایع یا به شکل قرص وجود دارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور رسمی کتامین را برای درمان مشکلات سلامت روان تایید نکرده است، اما برای بیش از یک دهه است که برخی از متخصصان پزشکی این دارو را برای برخی از بیماران تجویز می‌کنند.

ایلان ماسک همچنین گفت که اخیراً با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در فلوریدا و به طور «کاملاً تصادفی» ملاقات کرده است.

ایلان ماسک در این باره گفت: «صبحانه در محل متعلق به یکی از دوستانم حضور داشتم که دونالد ترامپ از راه رسید. او بیشتر حرف زد.»

مدیرعامل ایکس اضافه کرد که صحبت‌هایشان با وی شامل هیچ چیز «پیشگامانه یا جدیدی» نبوده است: «رئیس‌جمهور ترامپ دوست دارد صحبت کند، بنابراین صحبت کرد. من به خاطر ندارم چیزی گفته باشد که علناً نگفته است.»

او با رد اینکه دونالد ترامپ از او کمک مالی خواسته است، گفت قرار نیست از هیچ یک از نامزد‌های ریاست‌جمهوری حمایت کند یا به آن‌ها کمک کند.

ایلان ماسک اضافه کرد ممکن است بعداً در نگاه سیاسی خود در حمایت از کاندیدا‌ها تجدید نظر کند، با این حال اظهار کرد که فعلا به لحاظ سیاسی متمایل به کسی نیست: «من از بایدن دور شده‌ام. هیچ چیزی را درباره این موضوع پنهان نکرده‌ام.»

ملاقات ایلان ماسک و دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰

ملاقات ایلان ماسک و دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰عکس: آسوشیتد پرس

درباره موضوع مهاجرت نیز ماسک گفت که او تئوری توطئه «جایگزینی بزرگ» را رد می‌کند. باور نژادپرستانه‌ای که در افراطی‌ترین شکل آن به دروغ ادعا می‌شود یهودیان به دنبال طرحی برای کاهش نفوذ سفیدپوستان در ایالات متحده هستند.

با این حال مدیرعامل تسلا استدلال کرد افزایش مهاجرانی که وضعیت قانونی دائمی ندارند، انتخابات ایالات متحده را به نفع دموکرات‌ها منحرف کرده است.

گزارشگر در اینجا به او گفت که مهاجرات غیرقانونی ساکن ایالات متحده نمی‌توانند رای دهند و بنابراین واقعاً نمی‌توانند طرفدار هیچ یک از احزاب سیاسی باشند. 

ماسک، اما پاسخ داد که چنین افرادی در سرشماری ایالات متحده محسوب می‌شوند و از آنجا که جمعیت سرشماری‌شده در ایالت‌های آمریکا با جمعیت مهاجر زیاد افزایش می‌یابد، آن‌ها به لحاظ تئوری می‌توانند تعداد نمایندگان کنگره را افزایش دهند و به این وسیله ایالات پرجمعیت‌تر می‌توانند نمایندگان بیشتری به کنگره بفرستند. هر چند چنین تقسیم‌بندی‌های مجددی تنها یک بار در هر ده سال انجام می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر