کد خبر: 183151
A

اذعان کرملین برای نخستین‌بار: «عملیات ویژه» در اوکراین به «جنگ» تبدیل شده است

نزدیک به ۲۵ ماه پس از تهاجم روسیه به اوکراین که آن را «عملیات ویژه» می‌نامید، کرملین برای نخستین بار از واژه «جنگ» برای این وضعیت استفاده کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست‌جمهوری در کرملین در گفت‌وگویی با یک رسانه روسی گفت به دلیل «مداخله غرب»، روسیه در حال جنگ است. او گفت به این «باور رسیده» که «در حقیقت، این عملیات به عنوان "عملیات نظامی ویژه" آغاز شد، اما به محض این‌که غرب دسته‌جمعی به طرف اوکراینی پیوست، این وضعیت برای روسیه به جنگ تبدیل شد».

اذعان کرملین برای نخستین‌بار: «عملیات ویژه» در اوکراین به «جنگ» تبدیل شده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نزدیک به ۲۵ ماه پس از تهاجم روسیه به اوکراین که آن را «عملیات ویژه» می‌نامید، کرملین برای نخستین بار از واژه «جنگ» برای این وضعیت استفاده کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست‌جمهوری در کرملین در گفت‌وگویی با یک رسانه روسی گفت به دلیل «مداخله غرب»، روسیه در حال جنگ است.

او گفت به این «باور رسیده» که «در حقیقت، این عملیات به عنوان "عملیات نظامی ویژه" آغاز شد، اما به محض این‌که غرب دسته‌جمعی به طرف اوکراینی پیوست، این وضعیت برای روسیه به جنگ تبدیل شد».

روسیه از آغاز تهاجم به اوکراین تمامی تلاش خود را به کار برده بود تا از کاربرد کلمه «جنگ» خودداری کند و تا جایی در این اصرار پیش رفت که با گذراندن قوانینی در پارلمان، استفاده از این واژه را غیرقانونی کرد.

بسیاری از افراد در روسیه به دلیل کاربرد کلمه «جنگ» جریمه و حتی زندانی شدند.

دیمیتری پسکوف در گفت‌وگو با «آرگومنیت فاکتی» (رسانه‌ای که قبلا وابسته به شهرداری مسکو بود) این را نیز گفت که روسیه چاره‌ای ندارد جز این‌که چهار منطقه در اوکراین را که به خاک خود منضم کرد، «به طور کامل آزاد کند» تا از مردم آن «محافظت کرده و قلمرو خود را آزاد کند».

مسکو اذعان دارد که با وجود روسی نامیدن این چهار استان (خرسون، لوهانسک، دونتسک و زاپوریژیا) هنوز کنترل کاملی بر آن‌ها ندارد.

 

روسیه ده سال پیش کریمه را نیز اشغال و آن را به خاک خود منضم کرده بود.

 

سخنان آقای پسکوف چند روز پس از ابقای ولادیمیر پوتین در مقام ریاست‌جمهوری در نخستین «انتخابات» بعد از آغاز تهاجم به اوکراین بیان شده است.

وزارت دفاع روسیه جمعه سوم فروردین تأیید کرد حملات گسترده‌ای را «در انتقام» از حملات مرزی اخیر اوکراین انجام داده است.

اوکراین بامداد جمعه از موج سنگین حملات پهپادی و موشکی روسیه به زیرساخت‌های خود در شهرهای متعدد ضمن وارد شدن خسارات زیاد به زیربناهای انرژی، کشته شدن دست‌کم دو تن و زخمی شدن شماری، از جمله کودکان خبر داده بود.

حملات نیروهای روسی ضد کرملین علیه منافع روسیه در مناطق مرزی کشورشان در نزدیکی اوکراین همزمان با روزهای «انتخابات روسیه» اوج گرفته بود. کی‌یف دخالت در آن حملات مرزی را تأیید نکرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر