کد خبر: 183435
A

واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور از تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای لغو سفر هیات این رژیم به واشنگتن در پی تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس فوری در غزه متاسف است.

واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «تعجب آور و مایه تأسف است» که هیات اسرائیلی دیگر به مذاکرات برنامه ریزی شده این هفته به واشنگتن سفرنخواهد کرد.

میلر افزود که حمله زمینی به رفح که آخرین پناهگاه حدود نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه پس از آواره شدن آنها است، "اشتباه خواهد بود و امنیت اسرائیل را تضعیف می کند."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با وزیر جنگ اسرائیل درباره رفح گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، که از سوی ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت ارائه شده بود، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل ، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

این قطعنامه خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان است و خواسته است توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه‌ اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت.

در ادامه بیانیه، ادعا شده است: این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز گزارش داد: علی‌رغم تهدیدهای نتانیاهو، آمریکا از حق وتوی خود علیه قطعنامه شورای امنیت استفاده نکرد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد: درامی در سازمان ملل اتفاق افتاد و آمریکا از وتو به نفع «اسرائیل» استفاده نکرد. این به معنای اوج بحران با آمریکا است؛ چراکه کاخ سفید برای اولین بار در کنار «اسرائیل» نایستاد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر