کد خبر: 183692
A

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که در گردهمایی روز پنجشنبه با حضور باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای جمهوری پیشین آمریکا توانسته ۲۵ میلیون دلار جمع آوری کند و همچنین رکورد بزرگترین رویداد سیاسی را به ثبت برساند.

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کمپین انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که در گردهمایی روز پنجشنبه با حضور باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای جمهوری پیشین آمریکا توانسته ۲۵ میلیون دلار جمع آوری کند و همچنین رکورد بزرگترین رویداد سیاسی را به ثبت برساند.

هزاران نفر تا کنون بلیت این گردهمایی انتخاباتی را که در تالار موسیقی رادیو سیتی برگزار می‌شود، خریداری کرده‌اند. گفته می‌شود قیمت بلیت‌ها از ۲۲۵ دلار شروع می‌شود.

محور اصلی این برنامه گفتگو با آقایان بایدن، اوباما و کلینتون است که توسط استیون کلبر یکی از مجری‌های معروف آمریکایی اجرا خواهد شد.

علاوه بر این افراد شناخته شده دیگری از دنیای موسیقی همچون کوئین لطیفه، لیزو، بن پلات، لی میشل و سینتیا اریوو در این رویداد حضور دارند.

کسانی که پول بیشتری پرداخت کرده‌اند، می‌توانند در این گردهمایی وقت بیشتری با رئیس جمهوری فعلی و دو رئیس جمهوری سابق ایالات متحده بگذرانند. شرکت کنندگان با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار می‌توانند با هر سه آن‌ها عکس بگیرند. افرادی که ۲۵۰ هزار دلار به این گردهمایی کمک کرده اند، می‌توانند به بخش پذیرایی برنامه نیز دسترسی داشته باشند و کسانی که ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کرده باشند به یک مهمانی منحصر به فرد‌تر خواهند رفت.

کمپین انتخاباتی بایدن اعلام کرده است که جیل بایدن، بانوی اول آمریکا و دی‌جی دی‌نیس بعد از گردهمایی میزبان یک مهمانی با ۵۰۰ مهمان خواهند بود.

باراک اوباما و بیل کلینتون برای جمع آوری کمک‌های مالی بیشتر به کمپین انتخاباتی آقای بایدن پیوسته‌اند. کمپین انتخاباتی بایدن تا پایان ماه فوریه توانست ۱۵۵ میلیون دلار پول نقد جمع آوری کند. این در حالی است که کمپین دونالد ترامپ تا آن زمان تنها توانست ۳۷ میلیون دلار جمع آوری کند.

آقای ترامپ در هفته‌های اخیر، تا حدی به دلیل رفتن آمد به دادگاه برای پرنده‌های مختلف قضایی، حضور چندانی در صحنه رقابت‌های انتخاباتی نداشت. با این حال انتظار می‌رود که او روز پنجشنبه در مراسم لانگ آیلند، افسر پلیس نیویورکی که در جریان توقف ترافیک در کوئینز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، شرکت کند.

راهپیمایی سیاسی بعدی ترامپ قرار است روز سه شنبه در منطقه گرین بی ایالات ویسکانسین برگزار شود. با این حال برخی از رهبران جمهوری خواه در خصوص آمادگی ستاد انتخاباتی ترامپ برای رقابت با دموکرات‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

استیون چونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ درباره جمع آوری کمک‌های مالی گردهمایی روز پنجشنبه گفت: «جو به قدری از نظر ذهنی ناتوان است که نیاز دارد برخی از افراد مانند کلینتون و اوباما را کنار خود بگذارد».

لئون پانه‌تا، که در دوران کلینتون و اوباما در مناصب عالی خدمت می‌کرد، جمع آوری کمک‌های مالی را نقطه عطف برای مبارزات انتخاباتی آقای بایدن توصیف کرد.

او گفت که کلینتون و اوباما که هر دو ارتباطات سیاسی موثری دارند، می‌توانند به آقای بایدن کمک کنند تا در انتخابات آتی پیروز شود. بایدن و اوباما در ماه دسامبر نیز توانستند نزدیک به ۳ میلیون کمک مالی جمع آوری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر