کد خبر: 185198
A

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: از شرکا و متحدانمان خواسته‌ایم با ایران گفتگو کنند

متیو (مت) میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تلاش ایران برای انتقان رژیم اسرائیل در حمله به کنسولگری خود در دمشق سوریه اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت آمریکا در حال رایزنی با شرکا و متحدان واشنگتن است تا با ایران «برای عدم تشدید تنش» گفتگو کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: از شرکا و متحدانمان خواسته‌ایم با ایران گفتگو کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «متیو (مت) میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: « ما همچنان نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه هستیم و سعی کرده ایم از ۷ اکتبر (۲۰۲۳) آن را کنترل کنیم.

میلر تصریح کرد: در مورد تهدید های ایران علیه اسرائیل و مردم آن بگویم که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قاطعانه اعلام کرده که تعهد ایالات متحده آمریکا به امنیت اسرائیل در مقابل این تهدیدات قاطع است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متجده آمریکا در ساعات گذشته مشغول دیپلماسی بوده و با همتایان خود، ترکیه، چین و عربستان صحبت کرده تا اعلام کند این تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و آنها باید از ایران بخواهند تنش ها را تشدید نکند.

میلر همچنین ادامه داد: ما همچنین با متحدان اروپایی صحبت کرده ایم‌ تا به ایران بگویند تشدید تنش به نفع این کشور و منطقه نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: بلینکن روز گذشته با یوآو گالانت وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل گفتگو کرد تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر