کد خبر: 185759
A

شبکه NBC به نقل از مقامات آمریکایی: پاسخ نظامی اسرائیل به تهران ممکن است در قالب حمله به نیرو‌های نیابتی در خارج از ایران باشد

وبسایت شبکه ان بی سی آمریکا نوشت: مقامات ایالات متحده انتظار دارند که پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله آخر هفته ایران محدود باشد و به احتمال زیاد شامل حمله به نیرو‌های نظامی ایران و نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران در خارج از ایران باشد.

شبکه NBC به نقل از مقامات آمریکایی: پاسخ نظامی اسرائیل به تهران ممکن است در قالب حمله به نیرو‌های نیابتی در خارج از ایران باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وبسایت شبکه ان بی سی آمریکا نوشت: مقامات ایالات متحده انتظار دارند که پاسخ احتمالی اسرائیل به حمله آخر هفته ایران محدود باشد و به احتمال زیاد شامل حمله به نیرو‌های نظامی ایران و نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران در خارج از ایران باشد.

 این ارزیابی بر اساس مکالمات بین مقامات ایالات متحده و مقامات اسرائیلی قبل از شلیک بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک از سوی ایران در شنبه شب اتفاق افتاد.

 در حالی که اسرائیل هفته گذشته برای حمله احتمالی ایران آماده می‌شد، مقامات اسرائیلی به ایالات متحده در مورد گزینه‌های پاسخ احتمالی، خبر دادند. 

مقامات آمریکایی تاکید کردند که در مورد تصمیم نهایی اسرائیل درباره نحوه پاسخگویی آن‌ها مطلع نشده اند و این گزینه‌ها ممکن است از زمان حمله آخر هفته تغییر کرده باشد. 

 آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ اسرائیل چه زمانی رخ خواهد داد، اما ممکن است هر زمانی رخ دهد.

به گفته مقامات آمریکایی، باتوجه به نوع حمله ایران، اسرائیل ممکن است با یکی از گزینه‌های کمتر تهاجمی خود یعنی حملات خارج از ایران پاسخ دهد.

سه مقام امریکایی گفتند که این گزینه‌ها می‌تواند شامل حمله به داخل سوریه باشد. 

مقامات امریکایی انتظار ندارند که این پاسخ شامل هدف گرفتن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض به محموله‌ها یا تأسیسات و انبار قطعات، سلاح‌ها یا قطعات پیشرفته موشکی که از ایران برای حزب‌الله ارسال می‌شود، حمله می‌شود.

مقامات امریکایی افزودند که قصد ندارد در پاسخ نظامی اسرائیل شرکت کنند. آن‌ها انتظار دارند اسراییل از قبل اطلاعاتی در مورد این اقدامات با واشنگتن به اشتراک بگذارد، به ویژه اگر می‌تواند پیامد‌های منفی برای آمریکایی‌ها در منطقه داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر