کد خبر: 53930
A

درخواست بغداد از واشنگتن/ شرایط ویژه عراق را در تحریم‌های آمریکا علیه ایران، لحاظ کنید

رئیس‌جمهور عراق از ایالات متحده خواست که شرایط ویژه بغداد را در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مورد توجه قرار دهد.

درخواست بغداد از واشنگتن/ شرایط ویژه عراق را در تحریم‌های آمریکا علیه ایران، لحاظ کنید

به گزارش دیده بان ایران به نقل از کردستان ۲۴، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق از ایالات متحده خواست که شرایط سیاسی و اقتصادی بغداد را در جریان اعمال تحریم‌ها در نظر بگیرد.

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که بغداد می‌تواند واردات گاز طبیعی و انرژی از ایران را به مدت ۴۵ روز ادامه دهد آن هم تنها در صورتی که این نقل و انتقال‌ها با دلار آمریکا انجام شود.

برهم احمد صالح رییس‌جمهور عراق که به کویت سفر کرده است در خصوص اثرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خبرنگاران گفت: ما نمی‌خواهیم عراق  زیر بار تحریم‌های آمریکا علیه ایران فشاری متحمل شود.

وی اضافه  کرد: بغداد به دنبال برقراری روابط متعادل با همسایگان و جامعه جهانی است. ایران کشور همسایه ما است و ما علاقمند  به داشتن روابط خوب و پایدار با این کشور هستیم.

رئیس‌جمهور عراق افزود: مردم عراق همچنین خواهان تقویت روابط با کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس هستند. ما درحال میانجیگری میان ایران و آمریکا نیستیم و نمی‌خواهیم وارد هیچ محوری شویم و منفعت ما در این است که عراق اولویت باشد.

دولت تازه شکل گرفته عراق، بعد از چندین سال جنگ، بازسازی اقتصاد و احیای زیر ساخت‌ها در عراق را آغاز کرده است.

مقامات عراق بارها اعلام کرده‌اند که اقتصاد کشورشان با ایران ارتباط گسترده‌ای دارد و تحریم‌های آمریکا باعث شده است که بغداد به «شرایط دشوار» برسد.

آمریکا به همه کشورها درباره نقض تحریم‌های علیه ایران هشدار داده است./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر