کد خبر: 63209
A
یورو نیوز خبر داد؛

فراخوان گوایدو به نافرمانی ارتش ونزوئلا؛ مخالفان در نزدیکی یک پایگاه نظامی تجمع کردند/ لئوپولدو لوپز، از رهبران مخالفان از حصر گریخته است

تصاویر منتشر شده از اطراف پایگاه نظامی هوایی لاکارلوتا در حومه کاراکاس حاکی از تجمع گروهی از شهروندان در مقابل این منطقه است. نیروی‌های پلیس برای متفرق کردن تظاهراکنندگان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند. آخرین گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای شلیک گلوله در اطراف این پایگاه است لئوپولدو لوپز، یکی دیگر از رهبران مخالفان که در حصر خانگی به سر می‌برد در برخی تصاویر در کنار آقای گوایدو دیده می‌شود. سخنگوی دولت ونزوئلا می‌گوید وی صبح سه‌شنبه با هماهنگی شماری از محافظان از حصر گریخته است.

فراخوان گوایدو به نافرمانی ارتش ونزوئلا؛ مخالفان در نزدیکی یک پایگاه نظامی تجمع کردند/ لئوپولدو لوپز، از رهبران مخالفان از حصر گریخته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ تصاویر منتشر شده از اطراف پایگاه نظامی هوایی لاکارلوتا در حومه کاراکاس حاکی از تجمع گروهی از شهروندان در مقابل این منطقه است. نیروی‌های پلیس برای متفرق کردن تظاهراکنندگان گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند. آخرین گزارش‌ها حاکی از شنیده شدن صدای شلیک گلوله در اطراف این پایگاه است

لئوپولدو لوپز، یکی دیگر از رهبران مخالفان که در حصر خانگی به سر می‌برد در برخی تصاویر در کنار آقای گوایدو دیده می‌شود. سخنگوی دولت ونزوئلا می‌گوید وی صبح سه‌شنبه با هماهنگی شماری از محافظان از حصر گریخته است.

 
 

واکنش‌های بین‌المللی به کودتا در ونزوئلا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توییتر از ارتش ونزوئلا خواست با پیوستن به خوان گوایدو، از قانون اساسی، مجلس ملی و قدرت قانونی در این کشور دفاع کنند.

دولت اسپانیا، متحد اصلی خوان گوآیدو در اروپا، با صدور بیانیه‌ای خواستار جلوگیری از جاری شدن خون و یافتن یک راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز برای خروج از بحران شد.

همزمان لوییس آلماگرو، دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی با حمایت از خوان گوایدو خواستار انتقال فوری «دموکراتیک» در ونزوئلا شد.

ایوان دوکه مارکز رئیس جمهوری کلمبیا با انتشار بیانیه‌‌‌ای خواستار پیوستن ارتش ونزوئلا به خوان گوایدو شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر